måndag 29 mars 2010

Det var en utmaning att döma! Curling är inte heller lätt, men dansa är det inga problem med!

Tjo - vilken helg det har varit! Började lördag morgon med att bli hämtad o åka till Säffle för att döma. Läste på reglerna o kollade igenom fusklappen. Ridhuet var litet och det blev trångt med alla koner osv. Lite saker var det som jag ville ändra på i upplägget... Sen började vi! Det var duktiga ekipage, men det finns ju alltid saker att dra på. Vissa saker är "lätta" att sätta betyg på, men vissa saker får man tänka både en o två o tre gånger innan man bestämmer sig. Kanske var jag lite snäll på några grejor, men på det stora hela var det nog en hyfsat jämn bedömning känner jag. Mycket bra erfarnehet! Det blev 1:a-pris i alla klasser, vilket måste betyda att ekipagen var himla duktiga! ;-)

Direkt efter lydnaden var jag bara hem o bytte väska och fick skjuts till curlinghallen. Maj och hennes kamrater bjöd in till curlingfest. Det var typ 100 pers o alla fick spela 3 matcher om två omgångar per match. Det var skitsvårt! Men kul! Vårt lag fick väl inga strålande resultat, men det var god stämning!
Efteråt var det middag och sedan dans. Medelåldern på gänget var väl något högre än min ålder, med den fördelen att det fanns många karlar som faktiskt kunde dansa bugg! Jädrans vad kul jag hade! Framåt 01.30 kände jag att det började bli dags att bryta upp om jag skulle hinna ta mig hem med bussen. Tyvärr missade jag den o fick gå till stan. Kom med sista bussen där, ställde fram klockan när jag kom hem o konstaterade att hon var 4 när jag då la huvudet på kudden.
Tre timmar senare ringde klockan o jag var trött som en gris. Anna kom och plockade upp oss för avfärd mot Forshaga o agilitytävling. Tur av flera anlednignar att det var Anna som körde! ;-)
Det var en liten tävling - med betoning på liten! Vi var 12 ekipage i largeklassen! Kul när man hinner avverka 4 lopp på ungefär lika många timmar! Det var ganska flytiga banor, vilket är riktigt kul för att få bygga på fart i tävlingssammanhang! Cider fick öva starter och han gör det sååå bra! Vet nu att han måste räta upp sig innan han får startkommando. Vi vann båda hoppklasserna. I agilityklasserna var mattes mål att öva kontaktfält. Det gjorde vi ordentligt o han satte alla perfekt! I lopp nummer två diskade vi oss för matte rörde sig för tidigt i en sekvens o hunden läste det perfekt... Men kontaktfälten satt!! Vi avslutade resan med en promenad och sen gjorde inte matte så mycket mer den dagen...

5 kommentarer:

  1. grattis till klassvinsterna. Hade kul att få köra men men... Låter som en fullspäckad men härlig helg :)

    SvaraRadera
  2. phui vilken helg du haft!! Grattis till klassvinsterna och grattis till fin domardebut!! Jag önskar fler såna som du på banorna :)

    SvaraRadera
  3. Du var en lysande domare! Tänk om det fanns fler av dig.. :)? Grattis till fin debut! Och grattis till fina agilityresultat!! Kram Malin & keno

    SvaraRadera
  4. Jag är övertygad om att du dömde rättvist och bra, hoppas få tillfälle att tävla för dig nån annan gång :) Låter som en kul helg! Grattis till agilityvinsterna!

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk önskar vi dig, Ubbe och vovvarna! Grattis till fina agilityresultat och till domarinsatsen! Vet ju vilken blick du har för detaljer så jag är övertygad om att du var suverän! Kram!

    SvaraRadera