fredag 26 mars 2010

Snart börjar ju tävlingssäsongen

Den 25 är lönedag. Trevligt! Då sätter man sig och spanar framåt i kalendern för att se vilka tävlingar man ska anmäla till. Sista helgen i april börjar det med en agilitytävling. Sen är det bara att hålla i hatten och hoppas *peppar, peppar* att alla inblandade håller sig friska, för sen är det tävlingar högt o lågt i en månad. Vissa helger är det t.o.m. svårt att välja vad man ska göra!
Får nu se om det blir några pengar över på kontot. Det vore ju också lite trevligt faktiskt.

Hundarna har fått massage sedan jag skrev här sist. Hon hittade ingenting konstigt på någon av dem, vilket ju är bra. Samtidigt som jag då funderar på vad det kan vara som gör att jag ibland (tror mig) se att Cider haltar fram. Vasst grus i nedförsbackarna kanske...
Han går i alla fall som kula på agilityträningen o igår tränade vi två sekvenser ur banorna i Rättvik. Var hemma o la mig på kudden kl 01.30. Då tillhör det saken att jag pga arbete (nattvandring) la mig lika sent kvällen före. Gäsp!

Imorgon är det dags! Efter lång väntan gör jag min premiär som lydnadsdomare! Roligt, nervöst, spännande, pirrigt! Hoppas alla sköter sig! :-)

Och här får ni som avslutning på dagen inlägg ett 3,5 år gammalt inlägg från Ciders första officiella agilitytävling. Då hade vi lite kvar att fila på! ;-) Det har vi fortfarande, menkanske inte riktigt LIKA mycket! Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hi hi, här kan jag ju faktiskt se att de är bröder!! Här visar han ju Hobbetakter :) Ni har kommit långt sedan dess o är grymma ;)

    SvaraRadera