fredag 12 mars 2010

Frestelser och förhoppningsvis friska ben

Här är Mojsan. Hon är inte den "elaka katten" även om det var hon som egentligen gav Cider katt-men för livet. Nu mera accepterar hon den svarta, om än med viss nedlåtande blick. Igår var hon inne när Cider o jag var på barnvaktsuppdrag. Jag försökte få henne att bo på övervåningen, men hon ville sitta i köksfönstret. Cider smög så osynlig som möjligt runt i köket för att inte störa "drottningen". Lite kul att se faktiskt....Freselse 1: I barnvaktsuppdraget ingick att baka chokladmuffins... Erkänner att jag smakade på den smaskiga degen...
Frestelse 2: I kylskåpete stod färdiga chokladbollar. Smakade inte, men det såg gott ut...
Frestelse 3: I skafferiet fanns det Nutella. En gammal favorit (med betoning på gammal), men även den fick förbli osmakad även om det är gott...
Frestelse 4: Den får ni inte på bild, men det var Ubbes hembakade havrekakor med limesmak och hakad choklad. Den kunde jag inte mptstå när vi kom hem! Mums!

Det blev jag och Maria som tränade igårkväll till slut. Ett plötsligt kvinnofall pga av förkylningar blev det, men Maria o jag fick i alla fall tränat det vi ville. Matte ska hålla sig lugn och PRATA med sin hund när vi tävlar för hunden är speedad. Slalomen fixade han i alla fall alla gånger och det känns ju bra. Hältan såg vi inget av även om vi bara körde ett pass på höga hinder o resten på låga. Imorse verkade det inte heller synas något så nu håller vi tummarna!
Det ska bli kul att åka till Rättvik o heja på kamraterna som jagar pinnar. Och så ska vi försöka komma runt några lopp med en nolla så att det känns bra i alla fall. Någon god middag på lördagskvällen till melodifestivalen lär det ju också bli. Gott!

2 kommentarer: