fredag 5 mars 2010

Där farten går in går hjärnan tydligen ut

Cider var som en speedad iller igår på agilityträningen. När han är sådan går det jäkligt fort men väldigt fel. Han stänger liksom av öronen o lyssnar inte när jag ropar på honom. Nog för att det är kul när det går fort, och det vill jag ju inte ta bort, men det hjälper ju inte när det blir fel.
Försökte få fram beteendet att gå ur slalomen också. Han gjorde allt klockrent oavsett vad jag gjorde, ända tills jag la en leksak brevid slalomen o gjorde ett tidigt framförbyte. Då höll han inte ihop. Kändes som jag var tvungen att provocera fram beteendet för att kunna öva det. Sen körde vi med folk som sprang brevid honom i slalomen o jag sprang åt "fel" håll. Inga fel från Cider sida...
Innan vi tävlar nästa gång ska han få jobba en stund. Han blir ju fullständigt fartgalen av att komma till en agilityplan. Inte konstigt att långa tävlingsdagar passar den mannen bäst...

Trevlig helg och lycka till alla som ska tävla!!!

1 kommentar:

  1. Kikar in och önskar er en trevlig helg! :) Vackert väder har utlovats!

    Läser om ditt onda knä - tycker absolut du ska gå till en läkare och få det kollat. Om inte annat så kan du få bra tips på övningar!

    Kan riktigt se "illern" Cider framför mig! :D Det går åt ett stadigt knä för att hänga med i de svängarna!
    Kram från Annika, Meja och Axa

    SvaraRadera