måndag 8 mars 2010

En skön helg men halt hund

Här är en lat veteterrier. Den här posen hade han i sängen i lördags morse sedan jag och U hade gått upp. Gäller att dra sig så länge som möjligt! När jag sedan gick ut i köket förflyttade sig terriern till sin sovplats nummer två, nämligen i soffan. Han är så söt den där lathunden!
En lång, skön morgonpromenad blev det sedan innan matte åkte på distriktets årmöte och tog emot sitt standar för SM-silvret. Blev också invald i valberdningen.
Eftersom vårsolen lyste så lockande på utsidan så blev det 2,5 timmes promenad på Örsholmen med Maj o Seven som sällskap. Jädrans vad skönt! Och som grädde på moset blev vi sedan bjudna på middag hemma hos Janssons! Tack för det!
Som ensamt ekipage intog vi till sist ridhuset denna lördagskväll. Inga andra agilityträningssugna eftersom de var på tävling allihop. Med blandad framgång. Själva körde vi slalomUTgångar igen. Det där med leksaken på sidan är svårt, men en tunnelingång på samma ställe gick som tur var bättre.
På söndagsmorgonen hjälpte Cider husse att vika tvätt... Nja, det gick väl inte så bra...
Matte fick i alla fall lagat åtta matlådor, sopat golvet, vattnat blommorna o tvättat en maskin tvätt. Känns himla bra att få sådant gjort också!
Sedan drog vi till syrran för att träffas lite. Blev en hel del lek ute i snödrivorna och det är helt klart fusk att barnen kan gå på skaren, men inte jag och syrran. Inte lätt att leka "kacken" då! ;-) Hundarn var också med och stojade runt - ja den ena ägnar sig ju mest åt att tigga godis då...

Här är "den elaka katten" Smulan. Hon är urgosig o jättekelig, men hon gör regelrätta utfall mot hundarna så därför hamnar hon bakom lås och bom när vi är på besök. Fast jag smiter dit o klappar lite på henne i alla fall för hon är som sagt himla gosig!

Dagens tråkiga nyhet är att när jag kom hem från kvällens spinningpass så såg jag på Cider att han var halt. Gjorde lite böjprov på honom, och det framgick med alltför klar tydlighet att det var höger "handled" som gjorde ont. Aj, aj - det är en hårt belastad led i agility. Är inte det lite typiskt att hunden har hållit sig hel hela vintern, och nu när vi ska åka o tävla till helgen så skadar han sig.... Grrr.... Vi får ta det lugnt ett par dagar o se vad som händer helt enkelt. Men jag vet inte hur roligt Cider är att köra agility med om han får vila en vecka. Oj, oj, oj!!!!

3 kommentarer:

  1. Smart Katt *ler* Jag finns på mobilen om jag inte svarar hemma. HA de bäst /Catrin

    SvaraRadera
  2. Ajaj,vill ikke ha halte hundar ;( Hoppas det ger sig snabbt!

    SvaraRadera
  3. Hoppas han blir frisk fort, så ni kan köra så det ryker :)

    SvaraRadera