måndag 1 mars 2010

Slalom o kontaktfält trodde jag han kunde...

Ibland förvånar den lilla BC'n sin matte. Hon trodde han kunde kontaktfält och slalom, men så var inte riktigt fallet visade det sig. Inofficiella tävlinga är väääääldigt bra att testa sina färdigheter på! Dessutom "lagom" stora och "lagom" svåra. ;-) Jag har redan anmält mig till en till! I söndags i Kristinehamn var Cider lite för snabb på kontaktfältet på balansen andra gången. Vi tog tillbaka o gjorde om. I BÅDA hopploppen gick han ur sista porten i slalomen eftersom jag (och Anne som körde honom sista loppet) sprang förbi honom där o "pressade på". Det fixade inte lilla gossen! Mer träning behövs! Men det är ju bra att upptäcka det på en inofficiell tävling som sagt! Men Cider hade fina starter, bra svängar, snabb fart och inga rivningar, så nog finns det massa bra att ta med sig också! Bullen o Anna fixade två vinster på två starter och Anne o Nikita sopade banan med large-hundarna. Och Hobbe och Jeanette tog en andraplats, slagna med en hundradel i hopploppet! Grattis allihop!

Funderar på om jag har fått någon bacill - fast den är inte elak på något vis, men hör och häpna så var jag på träning fem dagar förra veckan, bla ett gympapass på lördagen och så testade jag spinning för första gången igår. Det var riktigt skitjobbigt! Men jag tror att det är ganska bra träning för mitt onda knä, stärker liksom rätt muskler. Fast det borde jag kommit på för många år sen... Målet med träningen (om jag nu orkar hänga i, för det vet man ju aldrig hur det blir med den saken - det kanske bara är kul ett tag) är att vara i bättre fysisk form till tävlingssäsongen 2010 och att få bättre styrka i rygg o axlar så jag inte får ont av att sitta framför datorn som jag ju gör för det mesta på jobbet. Någon gång i livet kan man ju prova träna ordentligt...

Idag ska vi till veterinären. Igen. Provtagning för att se om rabiesvaccinationen har tagit. Hoppas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar