tisdag 20 juli 2010

Skogspinnar är svåra o bilar dyra

I fredags hände det som han varnade mig för på besiktningen. Fjäderbenet vänster fram gick av på bilen. På E18. Skit! Strax före en viadukt i en kurva hände det o där vill man inte stå så jag fick köra en bit till varpå det osade illa om däcket. Ringde Maj o frågade om hon kunde hämta Cider o ta honom till vibrationsträningen. Det är förvisso inte dödsviktigt, men jag gjorde en chansning. Snällaste Maj fixade det! Stor kram! Själv ringde jag bärgaren o fick bilen till verkstad. prisuppgiften säger att det kostar drygt 12.000 att laga o det är inte bilen värd en gång. Köpa ny? Men det gör man inte "bara" heller. Bilar ska bara fungera!

Lördag var Maj, Maria, Agneta o jag ute o spårade. Cider fick ett långt spår som Maj lagt o som Maj fick ta med honom. Han hade väl till slut fixat upptaget (höger), men inte utan tvekan, o missade tre av skogspinnarna. Jag spårade med Seven o han missade en pinne. Maria spårade med Whiskey o han tog alla! Gammal man...
Söndag var det spår igen o då la Maj ett pinnspår till Cider med 10 skogspinnar o vänsterupptag. Han tog upptaget hyfsat om än med viss tvekan även denna gång. Missade åter igen tre pinnar. Grrr... En av dem gick han inte ens i närheten av, så den får jag kanske förlåta honom för.

Resten av dagen ägnades åt trädgårdsarbete. För min del mest bestående av att binda upp gurkor o tomater i växthuset. Ubbe tog ner den stygga granen o istället flyttade vi en thuja. Blev riktigt bra!
På kvällen hämtade syster mig eftersom vi skulle till Sunne Vattenland på måndagen, men utan bil tar jag mig ingenstans utan skjuts eller kollektiva färdmedel. Det sistnämnda lämnade dock inga gångbara alternativ. Det var inte så fint väder som man kunde önskat på Vattenland så man fick en liten blå nyans i skinnet liksom, men värst var det för lilla Ida som inte har så mycket "skydd". Vi åkte som bara den för fördelen med det halvbra vädret var att det inte var några köer. Så därmed blev det ett ordenltigt träningspass att springa upp för alla trapper hur många gånger som helst! Testade alla åkattraktioner utom fritt fall. Det var kul o det killade i magen som det ska liksom!
På hemvägen åkte alla inom Kronbacken o sa hej till valparna. Alla valparna var jätteframåt o hälsade. Nu är det spring i benen på dem o vassa tänder har de, så barnen hade lite problem med att freda sig! Men det gick bra o det var kul att se deras framfart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar