fredag 16 juli 2010

Mer valpbilder. Och så en liten vinkväll!

Anna, Maria o jag var o hälsade på valpisarna igår och Anna hade som vanligt kameran i högsta hugg så de fina bilderna här har hon tagit. Och vi har konstaterat att valparna inte är rädda för kamerablixtar i alla fall ;). De lite mörkare korten har jag tagit själv.

Lille Snaps har fortfarande inte riktigt brun näsa utan rosa fläckar. Ganska gulligt
Han föredrar att kampa med fingret framför att kamap med leksak!
Han verkar ha fullt bett så det kanske kan bli en skyddshund av honom!


Okej, leksaken var lite rolig i alla fall...

Broder Stratos är också ganska vacker.

De har redan lärt sig hur man tuggar sönder möbler!
Och hungriga var de sen efter lekstunden!
Provade även att lägga min nycklar på golvet. Det var inget som bekymrade Snaps när det lät. Han o jag gjorde också en utflykt till ett annat rum. Först var han lite fundersam, men sen busade han som bara den med mig och när vi skulle gå tillbaka till köket o han fick gå själv o jag lockade så tänkte han göra en liten avstickare in på ett annat rum för att kolla också. Verkar vara nyfiken! Så där nyfiken så att man hamnar i trubbel liksom... Heidi berättade att han lyckats smita genom ett hål i kompostgrindarna o hamnat i vardagsrummet där dörren sen blåst igen. Där satt han instängd själv o ylade! Så går det när man rymmer... Bara han inte tänker yla när han är själv.... Vi kommer i dagarna att få nya grannar nämligen...
Efter valptitten blev det förrätt i form av glass innan vi drog hem o började med maten. Grillad kyckling marinerad med vitlök o timjan, sallad, halloumi-knyte o tzatziki stod på menyn. Och vin förstås. Varför har man inte vinkvällar på altanen oftare? Det var supergott o jättekul!
Ofin värdinna som jag är lät jag sedan gästerna diska o plocka fram efterrätten medan jag själv gav mig iväg o cyklade med Cider. Får ju inte fuska med hans rehab! ;) När vi kom hem stod jordgubbspaj o vaniljvisp framdukat. Och ostkrokar o chips också för den delen! Helt sanslöst att man kan trycka i sig det också efter en så bastant middag!
När damerna åkte hem vid ett-tiden så tyckte Cider minsann att om Anna o Maria ska åka någonstans så ska jag med för då brukar det betyda agility! Han var först in när Anna öppnade dörren liksom! Söt vovven!

Tack för en trevlig kväll! Vi måste ju hinna kolla på agilityfilmerna också så som tur är måste vi göra om det!
Tur att jag fick sovmorgon i morse! :)

1 kommentar:

  1. Lille snaps är väääldigt söt!!!!! När är det han kommer hem?

    SvaraRadera