fredag 29 januari 2010

Kiropraktor och annan frisyr

För ganska länge sedan fick jag en plattång i present men den har legat oanvänd. Jag gillar mina lockar och mitt rufsiga hår som är omöjligt att göra någon frisyr av, men ibland kan det vara lite kul att se "annorlunda ut". Så idag förökte jag platt ut håret även om det är lite svårt att göra på sig själv. Lockarna försvann men volymen är svår att "få bort". Det bli i alla fall en märkbar skillnad även om jag själv har svårt att "känna igen mig själv" i platt hår.

Har även hunnit med att vara hos kiropraktorn idag. knakat rätt lite i ryggen och i nacken. Känns lite som att ha blivit påkörd tror jag, men efter ett par dagar känns det betydligt bättre. Tur att vi ska ta det lugnt två dagar och gå på föreläsning som ordnas av klubben. Kenth Svartberg kommer o föreläser om MH och mentalitet. Det ska bli intressant!
Och på söndag ska vi tillbringa dagen på agilitytävling, mest som publik eftersom det är klass 1-tävling, men där finns ju en del att heja på. Vi tävlar bara den öppna klassen.

Naturligtvis har vi hunnit med mer träning också - både matte och hund. Igår var det fyra tappra som ställde upp tre stationer: en med slalomingångar, en med bara starter och en med gungan som "centralt hinder" och där fanns även ett långhopp med som slutade i intet. Sådant är bra att öva på. Cider har fortsatt lite svårt att gå ända ner på gungan när jag avviker åt annat håll, men han kommer oftast på att han gör fel. Gjorde några threaddle och ut också och konstaterade att jag måste tänka fram, fram, fram för att i möjligast mån vara före hunden. Kul var det och vi var hemma redan vid midnatt!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Dina lockar och ditt rufsiga hår ska inte tuktas av någon plattång, tycker jag! Det är DU och väldigt fint! Kul med Svartbergskurs! Ha det gott!

    SvaraRadera