torsdag 28 januari 2010

Agility, snö, jobb och lite annat. Livet liksom rullar på i sin gilla gång och ibland känns det lite tråkigt, men för det mesta känns det ganska skönt att veta hur en "vanlig vardag" ser ut. Många hundpromenader blir det ju i alla fall och just nu försöker jag gå någon extra lång då och då. I måndags gick vi stavgång med Malin o Keno i nästan två timmar på Örsholmen. Fast solen hade gått ner gick det utmärkt att promenera eftersom snön lyser upp. Det var nog bara terriern som tyckte promenaden var lite lång för han gick bakom mig o lufsade. Här är hans söta tassavtryck. Agilityträning hann vi med på kvällen också. Tre olika stationer med gunga, slalom och en start där hunden ska söka linjen fast man själv placerar sig en bit ifrån. Cider skötte sig strålande, men har lite svårt för att ta mitt svängkommando när han kommer ur en tunnel och ska ta motsatt hinder istället för det som står framför näsan. Öva vidare på det. Endast ett rivet hinder denna gången och tyvärr fungerade inte "ut" kommandot idag fast jag bara gjorde det i en "lätt" övning. Att det ska vara så svårt!

Tisdag blev en dag i shoppingens tecken. Hundarna fick vara hemma hos Jan, medan jag och Anna gjorde stan. Målet var att hitta ett par svarta stövlar att använda vid "finare" tillfällen (inte i ridhuset om man säger så...) Dessutom hann jag in på Rabalder och handla för halva priset. Så jag "sparade" totalt 1100kr fast egentligen var det ju så mycket jag gjorde av med... Beroende på hur man ser på det här med ekonomi... Så här ser i alla fall stövlarna ut.

Igår blev det träning för matte. Det var på tiden! Idag blir det mer av den varan och förhoppningsvis även agilityträning.
Och apropå agility så försöker jag just nu se vilka möjligheter det finns att gå agilitykurs i sommar. Jag vill "vidga mina vyer" o lära mig något nytt. Inte lätt att komma med och så måste ekonomin vägas in också, men i Örebrotrakten finns möjligheter att gå både i form av Byrackarns hundförening och "Apropå Hund". Tror nog att det ska lösa sig och i så fall ska det bli jättekul!

2 kommentarer:

  1. Skitsnygga stövlar! Klassiska, sådana som känns fina i många år! Nu går det att fynda ordentligt i affärerna! Själv handlade jag yllerock, halsduk, två par jeans och en skjorta härom dagen - allt för halva priset! Då är det kul att handla!

    Hoppas du kommer iväg på agilitykurs i sommar! Det är så kul att gå kurs och träffa likasinnade!

    SvaraRadera
  2. Wow! Nu blev jag impad!! Snygga! Behöver också stövlar, du kanske kan handla..? *viftar lite med ögonfransarna*. Hatar köpa skor/stövlar!! Kanske för att mina fötter är så stora..hehe!? Men jag som är helt off, vad är rabalder...?! Kram Malin & keno

    SvaraRadera