måndag 11 januari 2010

Vi åkte inte...

...till Torsby för att tävla agility i helgen. Temperaturmätaren hemma hos Anna visade -30,8 grader och det är FÖR kallt för att köra agility tyckte både jag, Anna och Maria även om vi var väääääldigt sugna på att köra. Istället blev det en stillsam hemmahelg med korta promenader i kylan - lite träning i ett "bara" -15 i ridhuset var väl det lilla extra vi hann med. Men det var i och för sig ganska skönt med en lugn helg!
Idag, när man börjat jobba på allvar igen, så var temperaturn behagliga -7 på lunchpromenaden och strålande solsken. Det ä rsådant vinterväder jag vill ha! Här är lite bilder på godingarna när matte ska ha dem att skälla. Älskar bilden på Whiskeys skägg!!

Igår låg vi i sängen och hade förtroliga samtal, jag o terriern. Han är så bra på att lyssna ;) Snart blir han 10 år och många saker har vi gjort tillsammans. Han är min pärla och ögonsten och den dagen han försvinner kommer jag att gråta krokodiltårar. Det talade jag om för honom igår när vi låg o pratade. Och han tittade med dina kloka bruna ögon på mig. Undrar om han förstod...?

Idag börjar avvänjningen. Eftermiddagarna är svårast. Vi pratar godis.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt vinterväder på bilderna! Förstår att agilityn ställdes in för er del vid -30, burr! :D
    Hundarna förstår allt på något plan... inte de exakta orden... men betydelsen, det är min övertygelse! Så att ta ett snack med dem om hur mycket de betyder är viktigt! En dag finns de inte längre... Hemska tanke! :(

    SvaraRadera