fredag 8 januari 2010

Julledigheten i bilder

Två veckor har matte varit ledig från jobbet och det har varit såååå skönt, både mycket o lite har blivit gjort...
Firat jul har vi förstås gjort o jag fick julklappar i år också så lite snäll har jag nog varit... En ny telefon med kamera köpte jag till mig själv, nya kängor fick jag bidrag till, massor med choklad som jag får skynda mig att äta upp ;), en tavla, filmen Mamma Mia, ullstrumpor, ett frågespel o lite annat smått o gott.

Massor med julhälsningar har vi fått också! Tack för alla dem! Som vanligt har jag inte skickat till alla som jag fått ifrån, och det är väl det som är det "dåliga julsamvetet". Men jag får bättra mig till nästa år! :)

I den lilla grillkåtan ni ser här bjöd vi in släkten till middag. Grillad lax med sallad som lite avbrott i julmaten. Himla gôtt faktiskt att sitta där inne o elda medan man ser all den vita snön på utsidan! Och det bästa är att det bara är tre minuter promenad hemifrån!

Tränat hund har vi gjort - i alla fall i början av ledigheten innan det blev för kallt. Några turer till ridhuset har det blivit och både banor och teknikövningar har vi hunnit med. Lille Nikke har blivit en fena på slalom o vår vän Ike har också fått prova på denna övning.
Promenader har vi gått och det är inte alltid okomplicerat om man är terrier med mycket päls på tassarna... Men det kan vara väldigt vackert också!





Efter promenaden blir man trött! Och det finns många sätt att vila huvudet då!

Vi har förstås varit och hälsat på släkten också. Ida tränar intensivt med hundarna då och minsann kan inte lille terriern utföra lite freestylekonster med en lite förare också!

En och annan promenad med Maj o Seven har vi hunnit också. Då gäller det att inte ge bort bollen till en "sugen" Seven! På kvällspromenaden har det mest blivit Skutberget för där är det plogat och det smäller inte så mycket där...



Och apropå smäll så är det ju ingen som har missat att det är smällkallt! Min julklapp till syrran var ett besök på Arvika Hamam. På vägen dit visade temperaturmätaren i bilen -28,5 som mest (eller minst? Hur säger man?)


Kallt var det också i underbara Näs där vi var o firade ett lagom raketfritt och mycket trevligt nyår. Började med en lång promenad i mina nya kängor. Fortsatte sedan med frågespel, matlagning bestående av trerätters! Mums! Skålande för det nya året och deceniet och så ännu mera frågespel! Ubbe har ju en tendens att vinna sådant där, och så även nu...

Sen har vi hunnit med födelsedagar, men inte så mycket träning. Själv hann jag få mig en rejäl förkylning också och var ganska sliten. Skulle åkt till Stockholm och tävlat men jag orkade inte och hade ingen lust faktiskt. Men Cider behövdes i laget så han fick åka på tur utan matte. Anne o Magda tog med honom i en fullpackad bil (jag hade inte fått plats) och Maria och Anna startade honom föredömligt. Första hopploppet slutade han 4a, andra hopploppet slutade han 8a, men tyvärr blev det disk i lag-loppet. Det blev även disk för Anne o Nikita så vårt lag får ta nya tag till nästa år... Cider fick åka med hem igen istället, men han var nog ganska nöjd med sin resa! Tack alla ni som tog hand om honom!

Inte att förglömma så har vi ju hunnit med att snickra lite på bastun också. Nu är det både väggar o tak och snart ett fönster också som snälla Malin o Magnus sparade åt oss i sin husrenovering!

Whiskey fick vara inne när vi var ute o snickrade för det var för kallt åt den gamle mannen. Då passade han på att visa att "som hund o katt" kan vara ganska vänskapligt... Gamla Pia-Mira är snart 15 år och tar hundbesöket med ro. De har ju setts förr!





Och så till sist en bild på fyra söta tassar som inte allt för ofta ligger i samma soffa, men ibland går det tydligen bra och så får man passa på att fota!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar