måndag 19 april 2010

Träningsvärk, domaruppdrag o så börjar det bli vårbruk i trädgården

Började fredagen med att gå på ett styrkepass på Kauif. Ett sådant där pass när man får mjölksyra i nästan alla muskler man har. Och sedan går hem o äter vitt vin o räkor o bara känner att man förtjänar att äta så mycket man vill.
Sen vaknar man nästa dag o har träningsvärk så man funderar på hur man ska orka gå över huvudtaget. Känns nästan som om vissa muskler i benen är trasiga liksom. Att sen klockan ringde 05.45 gjorde inte saken bättre... Ulle hämtade upp kl 6.20 för färd till klubben o mh-fig. Allt flöt på bra o det är nästan "roligare" att bara vara två figuranter för då får man något att göra hela tiden istället för massa väntetid.
Efter lunch blev jag avbytt av Gun - skönt att få lite "fritid" denna dag också. Maj o Ubbe hämtade upp o vi gick promenad på Bonäs. Cider passade på att njuta av den sista snön.
Innan vi åkte därifrån fick Cider göra några sökskick på ovallad mark med direktbelöningar. Husse o Maj satt som figgar o Cider skötte sig bra!

Nästa dag var det nya tag på klubben. Domare på vår lydnadstävling som vi förlagt inomhus för vi inte trodde det skulle hinna torka på planerna. Men det var både torrt o vackert väder, men vi flyttade inte tävlingen igen. Ordning på alla funktionärer o allt annat. Jag gillar mina ordningsamma klubbkamrater!! Tack!
Det där med att döma är ju sen en saga för sig. Ibland är det lätt, men ibland är det skitsvårt! Man får liksom plötslig huvudvärk!! Men det kändes ganska okej i alla fall!!


Vi hann sedan lägga spår till hundarna på eftermiddagen. Cider fick ett spår med vänsterupptag o han tog rätt så då gjorde vi inget mer. *klapp på axeln till matte* Hittade alla pinnar gjorde han också men hade svårt att spåra på grusvägen. Kom även på att jag nog borde "störa" honom med lite ryck i linan emellanåt för det verkar ibland som han blir tveksam om det rycker till för att linan fastnar eller att jag trampar på den. *kom ihåg den läxan*

Sen var det dags för spinningpass för matte, men mina stackars ben hade inte riktigt hunnit återhämtya sig från styrketräningen så jag var inte helt på hugget. Ville mer än benen orkade liksom... Men trots att lunchgympan på jobbet varit inställd hela veckan så har jag i alla fall fått till tre träningspass vilket är vad jag försöker hinna.

Avslutade dagen med trädgårdarbete. Blomorna vill ha lite ny jord, lite kogödel i trädgårdslandet, flytta lite blommor, kratta o annat smått o gott. Naturligtvis hann vi med några hoppteknikövningar med våra hinder i trädgården. Sååå himla kul att kunna göra det lätt och enkelt!

1 kommentar:

  1. Blir svett bara jag läser allt du gjort... Förstår att ni inte hinner ses så mycket... :) Själv har jag "bara" varit på jaktinternat i helgen... :) Kram Malin

    SvaraRadera