måndag 26 april 2010

Full vecka o första SM-pinnen till nästa år

Förra veckan var bara full med jobb o aktiviteter. Då hamnar bloggen på undantag. Vi hann i alla fall med att träna lydnad med några kennelkamrater på tisdagen. Cider fick även köra systemövning i söket.
Sen var jag onsdagsvärd på klubben på onsdagen. Gjorde min insats genom att hjälpa till med en vittring och lite skotträning. Inte så betungande. Möte med agilitysektorn var det också. Planering pågår för fullt inför helgens tävling. Just nu önskar jag jättemycket att smhi har fel, för de lovar ösregn på lördag...
Torsdag var vi o tränade sök på Högemon men AnnaCarin, Maj, Anna o Helena(?). Cider fick blanda direktbelöningar med rullmarkeringar. Han fick även göra tre tomslag, där matte fick kalla in honom eftersom han gick bakåt, men han har ju vara gjort fyra tomslag i hela sitt sök-liv så det må väl vara godkänt. Han kom ju när jag ropade...
På kvällen var det sista omgången av agility-by-night. Vi var två tappra, jag o Jeanette, som körde slalom o kontaktfält på gunga. Trots att vi bara var två så var vi inte klara förrän 23.30, men det var kul!

I helgen har jag hunnit vara på Studiefrämjandets L2-kurs. Alltid roligt att vara på de kurserna o bekanta ansikten dök upp där också. Temat var gruppkommunikation. Alltid nya idéer att plocka med sig!

Så var det söndag o dags för årets första agilitytävling utomhus i Söderköping. Maria o jag var det som styrde kosan dit o vi behövde inte åka förrän kl 8 för klass 3 startade sist denna dag. Skönt! Det är så trevligt att åka med trevligt sällskap o vi hann avhandla både det ena o det andra på våra 50 mils resa tur o retur. Själva tävlingen slutade med disk i hoppklassen. Cider gick ur slalomen en port för tidigt o hann ta däcket. Matte sprang långt ifrån honom, men det fixar han ju på träning... Har konstaterat att jag inte får vara så "lat" utan måste hålla mig närmre o springa fortare efteråt.
I agilityklassen var banan svår o även här kunde man vinna på att lämna hunden i slalom. Jag valde istället att hålla honom på kontaktfälten för att "hinna ikapp". Vi klarade oss felfritt men inte med bra tid eftersom jag höll honom på två kontaktfält. Men eftersom banan var ganska svår så räckte det ändå till en 4e-plats o första sm-pinnen till nästa års sm! :)

På vägen hem stannade vi o provianterade... Hur var det nu? Hade vi slutat äta godis?

4 kommentarer:

  1. Jättegrattis / Catrin o Härja o Mr Klister Ike

    SvaraRadera
  2. Grattis till pinnen. Härligt! Nä det där kallas väl bara för färdkost ;)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!!!/Maud och Zoie

    SvaraRadera
  4. Tror jag hittat rätt? Visst var du tävlingsledare i Forshaga i slutet av Mars. Tyckte det var kul att någon kom springande för att man har en Wheaten, de flesta runkar bara på näsan och säger terrier....det triggar mig ;-). Hoppas våra vägar möts i något sammanhang

    //Malin från Malung

    SvaraRadera