fredag 16 april 2010

Raka framåtsändanden, ridande kamrater o massor med ballonger!

Nu är det sommartid. Alltså jag menar att då ses man liksom inte så mycket hemma i vår lägenhet. Vi jobbar på vars ett jobb. När jag kommer hem åker jag o tränar hund. Ubbe åker o fiskar. Han är i regel hemma före mig o när jag kommer hem så sover han. På helgerna är jag o tävlar eller gör något annat hundrelaterat o Ubbe fiskar. Ja, någon timme då o då ses vi kanske men inte så ofta...
I onsdags var det tävlingsmöte inför lydnadstävlingen. Plocka ihop saker o lista ut nya koden till låset som "bytt sig själv"... jag kom på den! Känns onekligen lite löjligt att flytta in tävlingen nu när det ändå är så fint ute på planen, men vi får väl trösta oss med att det ska regna hela helgen så det var väl inte alldeles för gäves. Men ändå...
När alla kamrater tränat färdigt sina hundar var vi klara med mötet så då gick jag o Cider ner o tränade lite. Anna var med o körde agility. Cider gjorde framåtsändandena vääääldigt snett åt vänster hela tiden. Det har väl hänt förut också, men inte så många gånger! Öva! I övrigt skötte han sig ok.
Torsdag innebar lite bus... Denna gången var jag oskyldig till påhittet, men jag var ju tvungen att ta kort!
På kvällen var det sedvanlig agilityträning. Fyra tappra själar var vi som tränade snabba vägar o konstiga slalomingångar. Vi hade lite diskussioner om framförbyte före eller efter ett visst hinder i en sekvens. Anna o jag förstod vad Catrin menade, men är inte riktigt sugna på att göra det som föreslogs... Motsträviga elever!
En av dem testade istället trähästen, men jag tror att stiglädrena var lite korta. Och så var det väldigt många prickar på linsen. Undrar om det kan vara från vulkanutbrottet på Island...


Nu stundar hundhelg. Undrar om det är någon som är sugen på sökträning lördag eftermiddag? Jag har ju lovat att vara MH-fig på lördag förmiddag. Snällaste Gun lovade att ta eftermiddagens fyra hundar åt mig! Stor kram på dig!!!!
Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar