fredag 9 april 2010

Årets första fästingar, sökträning, spinning och agility by night

Nu har de kommit de små j-vlarna... Husse hittade första fästingen i nacken på Whiskey igår. Och matte hittade en liten rackare på ena skuldran på Cider i morse. Och sen läste jag i tidningen att fästingarna har klarat sig bättre än någonsin under all snön. Fy f-n! Dumma, dumma djur!

Sökträningen igår var rolig! Förstås! Lite stressigt blev det eftersom jag flexade ut från jobbet o sen tillbaka. Inte helt optimalt... Cider fick köra figgar långt ut med pop-up. Ibland blev det direktbelöning o ibland markering. Han viker lite tidigt så vi fortsätter med pop-up på långt håll. Och påvisen får fortfarande bli med ett "rop" på figgen eftersom han verkar ha lite dåligt lokalsinne emellanåt ;-) Kanske bara ska öva påvis nästa gång....

På eftermiddagen hann matte med ett spinningpass, men det var lite för nära inpå maten så jag hade lite svårt att få upp tempot ordentligt. Men jobbigt var det ändå!!!

Som grädde på moset fick vi avsluta dagen med agilityträning. Tre stationer: en med slalom, en med tunlar o en med kontaktfält. Cider satte alla ingångar OCH utgångar i slalomen fast jag gjorde tidiga framförbyten. Det kändes bra! Testade även någon sekvens att se Ciders skillnad i väg när jag valde framförbyte eller serpentin, o just i den sekvensen var det effektivare med framförbyte, men ibland är det ju inte så...
Gungan gjorde han som en gud! Vilken fart och så rätt ner i position liksom. Älskade lilla hund! Avslutade som vanligt med rundbana med pipis på slutet. Då går det fort!!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar