onsdag 14 april 2010

Tack Malin!

Igår var vi en runda upp till Näs. Det var ett tag sedan sist så nu fick jag se hur den nya hallen ser ut! Fiiint!!
Malin hade lagt två spårupptag o ett spår till Cider. Första upptaget gick bra. Andra upptaget käpprakt åt skogen. Tänk om jag kan lära mig att bara göra ETT upptag. Om det går bra så ger vi oss. Han ska ju bara göra ETT på tävling.
Spåret gick i alla fall bra o han hittade alla pinnar trots att Malin gömt dem lite. Kändes jättebra!
När jag kom tilblaka till bilen sat Whiskey o "grät" o ville också spåra. Hade ju inte lagt något spår till honom... Men han fick gå samma spår som Cider fast med bara en leksak på slutet. Det var skitkul tyckte han o var sedan nöjd!

Vi tog en lååååång skogspromenad efter spårträningen. Och det var så härligt! Jättefint i skogen. Fågelsång. Lugn. Lite upptäcksfärd. Massor med prat. Cider plumsade av misstag i vattnet o tog första doppet för året... ;-)

I måndags hann vi med lite uppletande o skotträning uppe vid skjutbanan på Sörmon. Jättemycket snö har försvunnit sen vi var där sist.

Nu har jag huvudbry hur jag ska få till mer sökträning - ikväll missar jag nog pga av möte, imorgon förmiddag kan jag inte för jag har möte att passa på jobbet o till helgen är jag mh-fig på lördagen o dömer lydnad på söndagen. Någon som vill träna sök på torsdag eftermiddag eller på lördag em/kväll?

1 kommentar:

  1. Tack själv för en suuupertrevlig kväll!! Ja, du... det är inte lätt att hinna med all träning, söket tar ju lite tid också då man måste vara kvar hela passet för att hjälpas åt. Men du hittar säkert nån utväg! kramis! Malin & keno

    SvaraRadera