tisdag 6 april 2010

Skön påsk!

Det var inte alls dumt med påskledighet! Både lite och mycket hans med och jädrans vad gott jag har sovit!
Vi började fredagen med bastubygge. Nu börjar det faktiskt likna något o bastun känns "inom räckhåll". Vi satte två fönster på plats denna dag, en del brädfodring o ett "skorstenshål".
Kolla vad tätt o fint stockarna ligger! Framåt slutet på sommaren kanske vi kan få till ett bad...

Lördag var vi och tränade vårt andra riktiga sökpass i Göstahult. Det var skitkul tyckte Cider som studsade glatt runt! Hade han kunnat skratta så hade han gjort det! Konstaterade att det där med påvis inte är lätt när man inte gjort det så många gånger... Men markeringarna satt där de skulle i alla fall! Cider gillar sök o jag upplevde att han vågade ta för sig med med figuranterna än första gången. Tack sökgänget!
På eftermiddagen var det promenad och sedan huset fullt med besökare hela kvällen. Barnen lekte med hundarna och jag tror Cider var ganska trött på kvällen. För även om jag hörde att det smällde några raketer på utsidan så verkade inte Cider speciellt berörd av det. Gott!
På söndagen blev det långpromenad med uppletande tillsammans med Jeanette o Maj. Jädrans vad bra lille Cider skötte sig. Han har näsan på o letar upp föremålen o levererar fort! Lille veteterriern, för övrigt nyklippt (äntligen) var också duktig men det går inte så fort där! ;-)
På kvällen hade jag tänkt träna agility, men när jag kom till ridhuset var det låst och igenbommat :-( Vi tränade lite lydnad i paddocken en stund istället. När ingen av min "inbjudna" kamrater dök upp så orkade inte jag heller krångla med att ta mig in, så vi gick en promenad istället i solen. Det var helt ok det också.
Söndag for jag och Jeanette till Arvika för att träffa broder Fergus med matte. Även Jenny o Bisse var med och vi la spår till några hundar medan Bisse o Cider fick köra sök. Lite annorlunda legor blev det i skjul, domarbås och soptunnor. Cider var faktiskt riktigt duktig och på de två sista skicken fixade han även påviset utan att villa bort sig. Ett riktigt fint tomslag fick vi till också. Det var verkligen kul!
Veteterriern fick årets första spår som Jenny hade lagt. Lite het i början kan man ju säga men sen tuffade han på o jag o Jenny gick o pratade om allt möjligt men det stör inte den lille hunden!
Här är gänget samlat!

Blev lite senare ankomst hem än planerat... Ställde mig i alla fall o gjorde matlådor för jag vill helst ha några sådana i frysen. Det blev fisksoppa o kasslergryta. Mums!

1 kommentar:

  1. Hej och tack för igår :) Det var ju väldigt bra att få lite sökträning på hemmaplan när jag nu inte kunde ta mig från stan (fast nu sitter skärmen fast iaf ;)
    Ja vilka duktiga hundar, de skötte sig fint allihop tycker jag.

    SvaraRadera