tisdag 20 april 2010

En "så där" dag

Måndagen började med att jag fick ta emot dödsbud om en arbetskamrat i dagens första telefonsamtal. Då blir man ledsen o eftertänksam förstås. Det var ingen jag jobbade nära ihop men, men ändå hade vissa projekt ihop med. O han hade bara just passerat 50 år. Sorgligt.

I det perspektivet är resten av dagen inte något att klaga över. Men jag blev rätt irriterad när jag hämtade bilen på verkstaden , körde 20 meter och sedan fick vända o lämna in den igen för att varningslampan för ABS-bromsarna började lysa. Det gjorde den inte innan jag lämnade in den, men det är inte verkstaden säkra på att de vill hålla med om, så vi får väl se vad de säger när de ringer idag.

När vi sedan åkte med Maj ut i skogen o la spår så tog Cider först bakspår, vilket ledde till att man hamnade i bilen. Ett nytt upptag på annat ställe blev förvisso åt rätt håll, men först efter att han gått över spåret. Sen missade han dessutom en pinne. Suck.
Som avslutning på dagen fick han köra hitta-övningar, o det gjorde han i alla fall bra.

Matte avslutade dagen med att ta en huvudvärkstablett. Det är inte så bra, men jag ville sova ordentligt. Och tisdagen började då i alla fall lite bättre. Dags för invägning i vår "bitch ten" utmaning o för första gången på typ 10 år har jag minskat under en "magisk" viktgräns :) Får se hur länge jag lyckas hålla det....

1 kommentar: