torsdag 29 april 2010

Hundarna på jobbet, nya trädgårdsmöbler o gamla bilar

I tisdags jobbade jag utomhus hela dagen. Vi hade nämligen cykeldag på jobbet i det fina vädret o då tyckte matte att hundarna faktiskt kunde få vara med. De får inte vara inne på jobbet, men de får vara ute... Min arbetskamrat tyckte att Whiskey var jättesöt o tränade massa konster med honom. Jag tror vi har skaffat en ny aspirant på att vara hundvakt :)

Igår skulle vi frakta hinder från Karlstad bk till Hammarö inför lördagens tävling. Eftersom vi inte köpt in våra tävlingshinder än så lånar vi av grannklubben. Samtidigt passade jag på att köpa jord och trädgårdsmöblerna vi ville ha. Var ju tvungen att ha kärra till båda sakerna! Snällaste Sanna följde med o hjälpte till med trädgårdsmöblerna också, fast det var hindrena som hon skulle hjälpa till med "egentligen". Och det gjorde hon fast det var hennes födelsedag! Grattis igen!

Fast vi båda påminde varnadra om att ta med hoppbommarna till hindrena så glömde vi det och fick åka tillbaka till KBK när vi varit hemma o lämnat av kärran. När vi svängde in mot klubben så började bromslampan (varningslampan) i bilen lysa. Vad trött jag blir! Bilskrället var ju på reparation förra veckan!!! Kan det inte vara nog nu?
Vi tog en promenad, tränade lite lydnad o hämtade pinnarna. Sen testade jag om bromsen fungerade o det gjorde den. Alltså körde vi bilen hem i alla fall. Idag ska den till verkstad. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar