måndag 7 juni 2010

Massor med grattis att dela ut efter denna fullspäckade helg. Och nu är Whiskey pensionär på riktigt...

Kvällstävling i ordets rätta bemärkelse blev det i fredags på Hammarö bk då tävlingen inte var klar förrän två minuter i tolvslaget. Lite i senaste laget kanske, men det verkar som de flesta höll ut ;-) Jag var sekreterare o med hjälp av Maria O Nikke så räknade vi både "vanliga" resultat o Km-resultat. Många siffror blev det! Stort grattis till Maria, Catrin, Gun, Phia och Karina som fixade 1:a-pris o titlar! Synd att jag inte såg programmen - men jag var först med att se poängen i alla fall!
Lite mycket var det att hålla i huvudet o jag var trött när jag åkte från klubben vid halv ett. Så trött att jag först i morse kom på att jag glömde USB-minnet med reultaten kvar i datorn. Ska dit imorgon så jag hämtar förhoppningsvis med det då istället - men det dröjer ett tag innan det når web-master.

Lördag var jag uppe o cyklade med Cider på morgonen innan jag själv gick på gympapass- Shit vad hurtig jag lät nu... Men jag rådde bot på det senare med masor av chips. Efter gympan var Maj o jag i skogen o la spår. Vi testade parallellspår med Cider o Seven. Tre meter från varandra gick spåren. Det var nyttigt att testa, men Cider verkade inte ha några problem att lösa det. Kul!
Sen bar det hem i rask takt efter att ha lämnat hundarna hos Maj. Det var dags för examensfest för en av Ubbes gamla kompisar som läst till psykolog. Han visste inget utan skulle bli grundlurad. Det blev han också! Väldigt snopen blev han är han klev in i bussen där alla kamrater o släktingar satt! Det blev mycket "mingel" o prat med folk man bara träffar typ vart annat år eller så. Mycket bebis-prat var det också eftersom det var ganska många småbarn med. Söta o busiga var de!
Ännu en sen kväll blev det efter att jag lekt "taxi" o skjutsat folk hit o dit. Nästa dag skulle Whiskey vara med på freestyletävling så det var bara att kliva upp o hämta hunden o åka till Karlstad bk. Lite söte Whiskey gör gärna konster så länge det finns köttbullar eller annat godis till hands, men när det inte kommer någon belöning efter tre konster så blir engagemanget betydligt läge... Det där trixet att "jaga svansen" har han kunnat i nio år, men igår kunde han det inte... Vi fick i alla fall uppflyttningspoäng i båda våra starter så helt kass var han inte, men nu är han pensionär. Inte ens en freestyletävling blir det. Han får visa sina trix på hemma plan istället med godiset inom räckhåll. Lille söte terriern!
Efter mat o trädgårdspyssel fick Cider ta premiärdoppet igår. Det var nog både skönt o uppskattat. Vi fick också möjlighet att titta närmre på kolonilotterna vid Kroppkärrssjön. Det var jättefint där inne! Herregud så ompysslade trädgårdar det var på sina ställen!

Och sist ett grattis till Ulle o Mio som kvalat till sm i viltspår och Anna o Bull som är distriktsmästare i agility i mediumklassen!

2 kommentarer:

  1. Grattis till uppflyttningen i freestyle. Då får man gratulera den nya pensionären i sällskapet då ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till lille W och till dig! Bra jobbat!! Vi ses imorgon!! Kramar från Näs

    SvaraRadera