onsdag 9 juni 2010

Förhoppningsvis bätte...

Och då avser jag tassen. Vi var o vattentraskade igen igår o han går fint som han ska. Markerar ingen smärta o avlastar inte tassen ens efter att ha traskat nästan slut på programmet. Detta låter ju bra! Hoppas, hoppas, hoppas! Vi ska cykla idag o imorgon o vattentraska igen på fredag. Sen börjar vi hoppa hoppteknik på lördag. Slalom ska vi inte köra förrän nästa vecka för det är nog den rörelsen som belastar mest.

Något som inte blivit bättre är i alla fall hans spårupptag. Katastrof nästan faktiskt. Nästa gång vi tränar ska Maj få gå spårupptagen med honom så får vi se hur mycket som kanske hänger ihop med hans stränga matte. Tur att vi har hela sommaren på oss att träna. Hoppas det hjälper! ;-)

Igår var det kvälls-MH för första gången på klubben o jag var A-fig. Fick prova på lite nya "hundpersonligheter" på avståndsleken. En som uppmanade passiv figurant till lek så jag nästan var på väg att trilla. Samma hund hade väldigt mycket kamplust o tuggade lite på spöket också när det blåste i kläddräkten (inget aggresivt). En annan vovve var jag inte alls säker på vad den tänkte göra med mig för hon var fram men ville inte leka utan verkade väldigt osäker. De brukar hålla sig på längre avstånd då liksom. För övrigt var det trevligt o snabbt avklarat med 4 hundar på en kväll!

Och för övrigt är vi nere på 12,8 kg minus nu! :)

Och här är länk till lite valpbilder.

2 kommentarer:

  1. Hej,jag skulle gärna ha mailat til dig,kan du skicka din mail adr till getweiler@gmail.com?

    Vh
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. minus 12 kg?! Fasen så bra jobbat!!!!

    SvaraRadera