måndag 28 juni 2010

Man hinner mycket på tre midsommardagar!

Började tex helgen med att hinna träna ett liet pass agility med Hobbe. Han och jag ska tävla ihop några gånger i sommar o det ska bli jättekul! Tack Jeanette för att jag får låna honom! Vi gör "premiär" i Arvika på lördag.
Efter träning gick jag promenad o Cider rullade sig i gräset. Innan kvällen var slut hade jag plockat minst 20 fästingar av honom... Jag hatar fästingar!

På midsommarafton blev det en promenad ner till Alsters herrgård. Hann se det traditionsenliga bröllopet som hålls där varje år o så lite dans förstås. Rätta midsommarstämningen infann sig.
På eftermiddagen kom syster med familj o vi käkade midsommarmat innan det var dags för lekar. Jag hade fixat ett gäng lekar där stora som små kunde delta o alla fick pris. Tror att det var ganska uppskattat o framför allt väldigt kul! - Hundinspirerad som jag är hade jag bla gömt ett 30-tal spårpinnar i trädgården där det gällde att under 3 minuter hitta så många som möjligt. Det var 10 stycken som inte blev hittade o jag förvånades över att ingen bad hundarna hjälpa till att leta! ;)
Grillning stod här näst på schemat, och det är ju förstås jättegott! Man äter gärna o mycket....

På lördagen var vi o hälsade på en ny invånare på Näs. Lille söte Iver som inte var så liten men väldigt, väldigt söt, hälsade oss välkomna! Blir säkert en liten toppenvovve av honom!! :)
Själv passade jag på att lägga ett spår till Cider - ångrade mig bara att jag klev iväg barbent o i linne. Jag var lite randig på kroppen innan jag kom ut ur granskogen.... Cider fick lite att bita i då jag gått på stig där Malin o Magnus gått några timmar tidigare o dessutom gått på lite "oländiga" ställen då jag inte riktigt hade koll på vart jag var... Men det löste han fint ända till vi kom till sista pinnen som han gick över...
På kvällen kom Catrin förbi o vi åkte till Karlstad bk o tränade tillsammans med Christina. Trevligt! Cider fick göra framåtsändande med grupp, vilket ju inte blir så ofta, och det skötte han fint. Det är den där tempoväxlingen bara som sker lite sent ibland.
Catrin bestämde sig för att sova över o vi satt hela kvällen ute på altanen o pratade o åt o drack. Både hon o jag har ju minskat en del i vikt på sistone, men det försökte vi nu ändra. En påse ostbågar, en påse jordnötter och en chokladkaka hann vi avverka.... Förutom drickan då... Och gott var det!
På söndagen var vi iväg o spårade på Högmon. Catrin la spår till Cider med vänsterupptag. Lite tveksam var han om det var ok att gå åt vänster, men han drog iväg till slut o hittade första pinnen. Bra! I spåret låg 5 spårpinnar o 2 skogspinnar. Skogspinnarna gick han över! Men de andra plockade han. Vi ska träna SKOGSPINNAR på våra spår resten av sommaren!
Lille Ike fick också spåra, vilket han inte gjort många gånger förut. Han började jättefint, men blev lite störd av Härja som satt i bilen o skällde. Han jobbade sig dock igenom spåret o hittade alla saker o blev mer o mer säker på sin uppgift. Kul att se!
Eftersom lönen kom i torsdags är det lätt att sätta sprätt på lite pengar... Denna gången blev det lite blusar o framför allt två shorts med många fickor. Jag hade ju inga shorts heller som passade o det är faktiskt inte så kul att alla byxor kräver skärp även om det är "bevis" för en lyckad satsning.

På eftermiddagen var det dags för årets första dopp. För mig alltså! Hundarna badade också, men husse höll sig på stranden. Whiskey tyckte dock att husse skulle bli lite blöt också så han la sig nära den läsande hussen.
Själv tyckte jag att det var helt ok att bada även om det bara var varmt överst i vattnet. Det märktes när man stack ner fötterna djupare att det var kallt!

Växthus o trädgårdsland har fått sig en ansiktslyftning också. Det behövdes verkligen rensas i växthuset o våra sockerärtor växer så det knakar o vill ha mer att klättra i. Det är kul att greja med växtligheten tycker jag. Jag gillar verkligen att ha egen trädgård!

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt underbar midsommarhelg där ni utnyttjat tiden både för två- och fyrbenta!!!

    Ja nya shorts och nya kläder krävs när man som du gått ner många storlekar! Kul men dyrt! :D

    Sist bilden på röda ryggen ser ajaj ut! ;)

    Kramar från Annika, Meja och Axa

    SvaraRadera
  2. Tipsa Ubbe om solskyddskräm!!! Annars går det bra med paraply och en filt =)

    Anna

    SvaraRadera