måndag 3 maj 2010

Små synder, agilitytävling, sökträning, spår o konsten att packa in saker i en Audi

Denna helgen har liksom varit intensiv. Inte för att det varit Valborg för jag har inte ens varit i närheten av en brasa. Men agilitytävlingar kräver mycket förberedelser o en som dragit ett stort lass i detta är förstås Anna. Hon gjorde också ovanstående konstaterande på kvällen när tävlingen var slut. Men förberdelserna blev i alla fall bra. Vi var ett litet "ettrigt" gäng (domarens uttryck) som fixade på fredagskvällen. Mia bjöd på kaka o själv hade jag inhandlat lite "nostalgi-godis" på torget på den internationella marknaden. Nougat från Spanien! Mums! Helgens första "synd". Det hann bli fler... Tävlingsdags o vi verkade ha koll på det mesta. Endast två funktionärer som inte dök upp pga sjukdom, men det ordnades sig i alla fall. Parkeringsplatserna räckte också trots våra farhågor.
Utsikt från ett sekretariatsbord. Våra hemmaekipage fick tyvärr inte till det riktigt, men det är kul att det är så många från hemmaklubben med! Själv gjorde vi ett försök i inofficiella klassen, men matte var nog lite seg i kolan på eftermiddagen o blev på tok för sen i ett byte vilket resulterade i disk. Det var kul i alla fall!

Två saker som jag inte gillade i lördags var dels en kommentar som jag fick när jag kom tillbaka från mitt diskade hopplopp. Någon frågade hur det gick o jag svarade att vi diskat oss. Kommentaren då var "Vad dålig du är!" Må vara sagt med ironi, men det känns ändå rätt taskigt o dumt när man arrangerat agilitytävling, bla åt den som uttryckte frasen, o är rätt trött.
Andra saken som gjorde mig smått irriterad var funktionär som lämnade återbud dagen före tävling o sedan dök upp på tävlingsplatsen för att filma åt en kompis. Kan man inte jobba så kan man väl inte vara på plats i alla fall???
Men ALLA andra skötte sig fantastiskt bra! Allt fungerade (utom skrivaren o datorn om man frågar stackars Anna...) Och det var så kul att vi kunde fixa den här tävlingen så galant! Ingen nämnd o ingen glömd!
Sen ska man plocka undan allt också. För att slippa låna kärra så försökte vi stuva in 20 hinderstöd i min Audi. DET GICK! Och så var 10 hinderbommar, hundarna o jag o en hundbur med också!
När vi lämnat av hindrena på KBK var klockan nästan halv åtta på kvällen. En lång arbetsdag i den ideella föreningens namn... Mina egna hundar förtjänade lite uppmärksamhet också så vi tränade lite lydnad inför stundande spårtävlingar. En promenad bland fågelkvitter o vackra gröna färger blev det också.
På söndagen var jag medbjuden till sökträning men jag orkade bara inte. Vi hade ju dessutom haft förmånen att hinna med ett sökpass på fredagseftermiddagen. Då fick vi också lite "extra figuranter" i form av mina syskonbarn. Tack till övriga deltagare som hjälpte till att passa dessa små busar! Hoppas de inte var för besvärliga... Cider skötte sig bra o fick varva direktbelöningar med markeringar o ett tomslag. Två påvis fick han göra o båda fixade han galant!! Matte lycklig!!
Söndagen blev det så småningom spårträning istället. Gjorde högerupptag åt Cider denna gång. Han tog rätt!! Då var matte nöjd o nästa spår fick bli direktpåsläpp. Tre spetsvinklar var med o de två som gick åt höger hade han lite svårare att fixa. Den som gick åt vänster tog han klockrent. Alla pinnar hittade han även om matte gömt undan dem lite. Bra!!!
På eftermiddagen gick jag på power-step-pass o förundrades åter igen över min dåliga koordination. Ibland vill jag bara skratta åt mig själv liksom! Men tränad blev jag i alla fall!!

3 kommentarer:

  1. Tänk att det finns människor som kan fälle en sådan kommentar utan att ens förstå hur ont det kan göra. Hoppas hon/han läser ditt inlägg och får en sömnlös natt på köpet. Lycka till!
    //Malin

    SvaraRadera
  2. Intensiv var ordet! :D Förstår att ni har jobbat till ert yttersta! Då är dumma kommentarer det minsta man behöver höra...

    Fascinerad blir jag över att din energi inte bara räcker till dina egna vovvar efter en sådan helg, utan DESSUTOM orkar du iväg på ett step-pass!!! Duracell!!! :D Lite taskig koordination är rätt förståelig vid det laget ...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Imponerad över er packning och att ni fick med allt. :) Måste hålla med ovanstående hur du orkar dig på gympapass det är frågan. Jag vill också ha så mycket energi? Vad är hemligheten? Är det morotskaka ;)

    SvaraRadera