måndag 17 maj 2010

Hunden vilar o matte grejar

Vad skönt med fyra dagar ledigt! I vanliga fall hade de varit fyllda med träning o tävling, men nu har matte bestämt att hunden ska vila så att han förhoppningsvis blir helt bra i sin högra framtass. Alltså, han haltar inte o verkar inte besvärad, men böjprovet visar att han inte är helt hundra. Vi har förhoppningsvis ett par tävlingsår till framför oss, så där av vilan. Vi strök oss från båda tävlingsdagarna i Filipstad, och säkert var det någon som blev glad för det ;-)

Istället har vi grejat hemma som bara den. Har länge haft dåligt samvete över mina blommor inne som borde få större krukor o ny jord. ÄNTLGEN är det fixat! Grämattan har blivit krattad o fått näring, jag har planterat blommor i rabatterna o så har vi köpt vinbärsbuskar, hallonbukar, krusbärsbuske o en kaprifolbuske, som alla har fått komma ner ordentligt i backen. Det känns riktigt bra!

Cider är givetvis inte förtjust i vila o något måste han ju få göra så vi har varit ute två gånger o spårat. Har koncentrerat mig på pinn-spår. Första blev en katastrof, men då var pinnarna väldigt små (får man skylla på det?). Han gick över 5 av 10...
Nästa spår, två dagar senare, la husse o då använde vi större pinnar. Om man bortser från upptaget (som gick åt höger) som bara blev trassel, så löste han hela spåret galant, o eftersom husse inte brukar lägga spår så var det många roliga vinklar o vändningar som jag inte var med på som hunden löste fint!
Man FÅR tugga på dessa pinnarna!
Husse o Seven begav sig ut i skogen också. Seven var visst inte på bästa spårhumöret... Gick över två pinnar, o spårade med hög näsa... Men de kom runt i alla fall. Det gjorde Whiskey också, men han missade en pinne o snurrade bort sig rätt ordentligt på slutet...
Lite shopping hann vi med också. Ett par skor o ett par byxor hittade jag. Det var vad jag letade efter också. Känns bra!
Lördagskvällen artade sig till en fin kväll. Vi passade förstås på att äta på altanen! Premiär! Sen givk vi in och tittade på den femte Wallanderfilmen denna helg.... Nu har vi sett alla de nyinspelade som släppts på dvd.

Söndag blev det mer påtande i trädgården. Så nu har jag planterat morötter, sallad, spenat, sockerärtor, persilja, dill o rädisor i vårt lilla trädgårdsland. Me like! :)

Dessutom hann jag med två promenader med sällskap och ett träningspass på kauif. På tisdag är det ju avlsutning på vår lilla "bitch ten", men efter en hel del frossande denna helgen så vet jag inte riktigt åt vilket håll det har gått...

Till sist en massa grattis!! Först till Anna o Bull som fixade tredje certet o därmed championatet i agilityklass på tävlingarna i Knivsta i helgen!! Såååå himla roligt!!
Och så till IngaLill o Nisse som tog sin första pinne i hoppklass på tävling i Torsby i lördags. Det var ni verkligen värda efter allt kämpande!
Höll tummarna för många andra också, men det hjälpte inte riktigt.
Och till sist ett grattis till min farmor som idag fyller 90 år. Tänk om man blir så gammal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar