måndag 24 maj 2010

Agilitygrattis och agilityabstinens!

Först ett stort grattis till Jeanette o Hobbe som tog agilitypinne i hoppklass i Avesta i lördags! Sååå himla kul!
Grattis även till Anna o Bull som plockade med sig två SM-pinnar hem. De är snart klara för nästa års SM liksom! :)

Själva har vi agilityabstinens.... Har inte tränat agility på tre veckor. Både jag och hunden börjar bli less på att inte göra det som är så himla roligt. Men han bör nog vila från agility två veckor till, om förnuftet ska råda, men sen måste vi börja träna inför SM. Det går ju inte att vila sig i form hur länge som helst...
Efter stor beslutsvånda så var vi hemma i helgen. Usch vad svårt att bestämma sig. Åkte upp till syrran och sov över istället. Vi tog en lång promenad i regnet på fredagskvällen o sen hade jag en blöt hund som ville dela säng med mig. Det fick mig att bestämma att det var dags att klippa hårbollen. Här är han halvklippt på bordet... På eftermiddagen åkte vi sen hem till Maj o tog promenad o gjorde trädgårdsjobb. Blev bjudna på mat också! Mums! Cider kramas gärna med Maj o Seven tittar avundsjukt på!
Söndag blev det spår, ett långt till Cider med olika sorters pinnar. Han missade en, men den gick han verkligen i en båge runt så jag kan inte klandra honom. I övrigt var alla pinnar fint med hem.
Träning för mate på eftermiddagen. Ett nytt pass som var kort men intensivt. Jädrar vilken träningsvärk jag har i benen idag!! Som plåster på såren fick jag nybakt rabarberpaj när jag kom hem från träningen. Mums! Och egna rabarber var det förstås! - Tack Malin o Magnus för dem!
Avslutade kvällen med miniuppletande för hundarna i trädgådrden. De verkar uppskatta det initiativet stort!

1 kommentar:

  1. Stackars Cider och stackars matte som "tvångsvilar" från agilityn! :( Hoppas verkligen att ni får ordning på hans tass som "bråkar"!
    Lite synd om Whiskey också som hamnat på klippbordet - han ser inte jätteglad ut över det!
    Ha det gott!

    SvaraRadera