torsdag 27 maj 2010

Minus 11,4 ännu så länge...

Det är så att agility är beroendeframkallande. Faktiskt! Vi tränade kontaktfält i tre minuter igår efter lydnadsträningen bra för att göra något. Då är vi på balansbommen o Cider får göra den allra sista delen på hindret med "två av - två på". Det är i alla fall något! Fritt följ, skall o kryp har vi nu övat så att det börjar bli tråkigt. Igår kompletterade vi med stegen och saktagående....
Egentligen borde jag nog ägna mer tid åt att försöka träna in Whiskeys freestyleprogram. Det saknas en lite där fortfarande o endast 1,5 vecka till tävling. Vi har delarna men inte helheten!

Har ju försökt låta bli så mycket godis o kakor, samt träna ordentligt de senaste drygt fyra månaderna, dels i hopp om att slippa onda axlar pga mycket datorarbete o dels för att försöka tappa några kilo inför tävlingssäsongen. Nu börjar det tydligen synas (inte bara för att jag måste ha skärp i alla byxor för att de ska sitta uppe) och det är ju kul! Folk kommenterar gärna när man går ner i vikt, men jag tror inte det är detsamma om man går upp i vikt. Lite mer känsligt skulle jag tro... 11,4 kg har jag i alla fall tappat hittills och det känns himla bra. Återstår nu det svåra att försöka hålla sig där, och i så fall investera i några nya byxor som sitter uppe utan skärp...

I helgen stundar kennelläger på Kronbacken i Kil! Det ska bli kul!

1 kommentar:

  1. Klart det syns och visst är det så! Förstår abstinensen. Men gisses vad kul det kommer bli när ni får köra på riktigt igen :)

    SvaraRadera