onsdag 12 maj 2010

Viltspår igen

I måndags var jag o "gästföreläste" om agility på en hundkurs. Ett gäng glada valpar som vill "prova på", och de var jätteduktiga! Men en timme räckte för att de skulle bli trötta!

Igår provade vi på viltspår igen för första gången på säkert 4 år. Anna o Maria skulle ha spår till sina små vita. Whiskey fick gå samma spår o han löste det så fint. Och han tycker verkligen om att hitta klöven!
Cider fick INTE gå viltspår. Han skulle nog gärna göra det i och för sig, men jag litar inte en sekund på att han sen håller sig till personspår. Det får bli hans pensionärsprojekt istället... Men ett vanligt spår fick han, med vänsterupptag. Han fixade upptaget bra. Skönt! Vi hade haft hundar i spåret och människor på korsande stigar, men Cider löste det fint. Dock missade han två pinnar, så det får vi jobba lite vidare på.
Det sorgliga i kråksången var att Cider haltade när vi skulle gå sista kvällskissen. Konstigt! Han har inte haltat på hela helgen o inte gjort något "extra" på promenaden, inte ens fått en boll. Jag blir galen! Och vilar från agility gör vi ju ett tag till...
Sugen på att komma ut ur bilen var han i alla fall....
Nu ska vi vara lediga i fyra dagar! Tyvärr ska det ju regna omåttligt mycket, men lite trädgårdarbete hoppas jag ändå hinna med. Vi hade tänkt åka ut o tälta, men jag vet inte om jag är så sugen på det längre... Ha det gott!! Och tack för alla grattisar! Kram!

2 kommentarer:

  1. Kikar in för att önska er en toppenhelg! Hoppas ni inte får alltför mycket regn på er! Vi hade också tänkt oss lite trädgårdsarbete - här ska målas plank.

    GRATTIS till SM-poäng! Ni är ju så himla duktiga! Får hjärtklappning när jag läser om de två spårtävlingarna!
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Grattis till sm-poängen! Cider gjorde en toppen lydnad!Är så kul och se honom när hans attityd är på topp det är guld värt i mina ögon!Håll gärna tummarna för oss "pinn-kåta" (ursäkta det vulgära men extremt passande utrycket) som ska till torsby och jaga pinnar i morgon! kram på er Sanna Misty och Elton

    SvaraRadera