måndag 15 februari 2010

Whiskey 10 år idag

Den här godingen blir idag 10 år! Tio är av lärdomar, äventyr, tävlingar, pälsvård, mys, träning, kurser, resande och promenader förstås. Vad gjorde jag innan jag skaffade hund? Han är verkligen mattes läromästare denna älskade terriern och jag hoppas jag får ha honom kvar länge än, även om jag nu börjar märka en del ålderstecken på honom. Mattes ögonsten!

Annars har helgen ägnats åt systerdottern som var på "äventyr" och sov över hos moster. Hundarna är hennes favoriter så hon har fått träna med dem och gå promenader o ge dem mat och allt annat som tillhör. En runda på stan hann vi med också då hon hittade en stor docka på "Myrorna" som hon fick.
Sen åkte jag på årsmöte på brukshundklubben. Som vanligt inte helt lätt att få ihop en valberedning, men till slut var det några som "offrade" sig då ett antal andra inte ville. Det är många som jobbar ideellt med en klubb med många olika saker som ska ordnas, och alla kan inte jobba lika mycket, men ibland... Ingen idé att bli irriterad på saker man inte kan påverka. Ingen idé att försöka vara alla till lags. Bara glädjas åt alla som tycker det är kul o vill vara med! Och åt alla som blev glada för sina "Rookie"-utmärkelser!
Cider plockade hem några priser också. Årets Lydnadshund och Årets agilityhund (desstuom kom han tvåa i årets brukshund, slagen på "medelpoäng på fem bästa tävlingarna" med tre poäng, samt tvåa på årets tävlingsekipage). Fick även utmärkelse för agilitychampionat o spårhundschampionat samt en blomsterbukett för SM-insatserna. Nice. Så vi gick från klubben med två diplom, fyra presentkort, en blomsterbukett och så två matlådor o en halv flaska vin som blev över efter middagen. Ganska välfylld väska... Det var kul och ändå lite "sorgligt" - nu är firandet av vårt framgångsrika år slut o det är dags att börja om på en ny kula. Ingen aning om vart det nya året leder oss så det återstår att se...

Söndag var vi o snickrade lite på bastun igen. Skönt att vara ute i solen och göra något praktiskt. Vi hinner inte så långt varje gång utan det går under begreppet "ting tar tid". Men det får ta tid. På hemvägen åkte vi inom till Madde o Vegas o pratade en stund och tränade en sväng utanför kyrkan av alla ställen. Kul att se dem igen!
Någon sa något om att det var alla hjärtans dag igår. Såg knappt Ubbe något igår, men jag tror att både han och jag överlevde i alla fall. Han hade gjort supergod fiskgratäng med nyfiskad aborre som jag åt med välbehag kl 22 på kvällen. Mums!

Idag vill Malin lura ut mig på skidor, men jag vet inte om jag vill. Skidor är inte min grej och Whiskey kan inte följa med och springa heller för det blir för jobbigt för honom. Får se hur jag gör...

9 kommentarer:

  1. Stort Grattis till födelsedagsbarnet eller kanske kallas han gubbe numer?! =)

    SvaraRadera
  2. Grattis Till Whiskey!! :D Å stort tack för ert träningssällskap i går, med toppenövningar massor av nya kul saker för oss att träna på. Du e varmt välommen när du vill. Ha de Kram Madelaine & HrVegas

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till veteterriern! Hoppas att din födelsedag blir bra! Låter som en trevlig helg det där :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till både tioåringen och till utmärkelserna :)
    Och du, du behöver ju inte sluta vara stolt över ert fantastiska år bara för att 2009 är över ;)
    Kör hårt nu och framförallt: Ha kul!!!

    SvaraRadera
  5. Wilma skickar många pussar till sin favorit terrier!

    SvaraRadera
  6. Det sa du inget om... Att gamle gubben fyllde år!! Grattis W!! Visst var skidturen härlig?! Tur du följde med!! Imorgon bränner vi några fler kalorier...hehe! Kram Malin och Dragtoken Keno

    SvaraRadera
  7. Lena, Basco & Tease17 februari 2010 kl. 10:53

    Grattis i efterskott till Whiskey!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis till den bästa av bästaste veteterriers! Kram, kram Whiskey från oss!

    SvaraRadera