fredag 19 februari 2010

Att fylla 25 varje gång liksom

Ytterligare en träningsdag. Ett svettigt lunchgympapass som "värmde upp" de skidåkningsstela musklerna i låren. Det var skönt faktiskt!

Fast precis innan gympan var jag på en kort lunchpromenad med vovvarna. Den slutade med blodvite. Cider hade ne boll som jag skulle ta, men samtidigt skulle han vara "vänlig" och ge den till mig. Resultatet blev ett spräckt ögonbryn o blåtira... Tog snö för att kyla. När snön smält o jag tog ner handen var dne alldeles röd! Oj! Som tur var had ejag en näsduk i fickan så jag kunde torka av mig i ansiktet för jag kan ju föreställa mig vad fint det såg ut med blod rinnande på kinden... Man får räkna med lite skador när man har hund! Idag är ögat svullet o ömt och ikväll är det personalfest... nice! Men man ska inte klaga för kan Anja först slå halvt ihjäl sig o nästa dag gå u t i samma backe och åka skitfort så är ett spräckt ögonbryn ingeting! Vilken tjej!

På kvällen var det dags för agilityträning, men först skulle vi fira en som fyllde 25. Igen. Vi fick en anledning att fika och Maj hade då med sig morotskaka. Gott igen!

Sen fortsatte vi kvällen med en rolig bana, nämligen denna

Gav mig den på att hinna göra framförbyten mellan 4 o 5, mellan 12 o 13 samt mellan 14 o 15. Det gick! Och Cider tyckte det var skitkul! Ett ställ missade jag linjen, nämligen mellan 10 och 11. Där drog han istället till tunneln för det är faktiskt rakt fram o jag sa inget annat till lilla hunden!
Fick köra Hobbe ett varv också. Han tyckte det var roligt! Jag också! Hoppas det blir fler gånger! Fast slalomingångar ska övas! ;)

Imorgon ska det bli snöstorm. Undrar om man ska våga sig ut o köra sök då? Eller som man ska låta bli kanske...

1 kommentar:

  1. Oj oj oj!!Tur att de gick bra med dej, å att du e lika tuff som Anja. :DD Såg att du valde att åka skidtur, kul. a de bra. HrVegas & Madelaine

    SvaraRadera