fredag 12 februari 2010

Nu tror jag han fattar rullen

Vi har "tjuvtränat" lite på promenaderna, när vi haft sällskap, och nu tror jag att Cider fattar poängen med att hämta rullen hos figgen och sen springa med den till mig för att sen springa o leka. Roligt är det också för det är såååå svårt att sitta stilla innan man får sticka iväg! Kul!
Igår var vi o tränade på Ikeas parkering tillsammans med J, M, M och S. Det blev brukslydnad för Cider. Han gjorde jättefint framåtsändande och gick fin fot trots massor med störning. Lite "systemövning" hann vi med också där han bara fick springa ut till en figg på varje sida och hämta godis. Sen var det nöjda hundar som gick på promenaden!

Annars har vi mest ägnat oss åt promenader o matte har tränat. "Som vanligt" får man nästan skriva nu, men det är ju faktiskt lite "gôtt". Trött blir man dock av träningen så jag sover himla gott för det mesta. Inatt har jag dock drömt en massa drömmar och mest av allt minns jag att jag drömde om morfar. Han var ensam o sjuk, o mormor var död, fast ändå var han liksom glad på något sätt. Det var så verkligt så det var nästan som att jag träffat honom på riktigt fast det nu är i alla fall tre år sedan han dog. Märkligt hur man drömmer.

En del förberedelser kvar att göra inför årsmötet på klubben imorgon. Många saker ska fixas och kommas ihåg som liksom "förväntas" att de ska vara med. Som alltid är det säkert en del saker som ska tas upp till diskussion på mötet. Hoppas många kommer för det är ju faktiskt årsmötet som är klubben högsta beslutande möte. Och det är ju bara en gång om året. Vi ses där!
Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Fatta galoppen har man ju hört talas om, men fatta rullen.....;)

    SvaraRadera