måndag 22 februari 2010

Personalfester är jobbiga grejer och en del annat blir jobbigt efteråt också. Speciellt när det är riktig vinter!

Fredagens arbetsdag var liksom uppdelad i två delar - förmiddagen för arbete och eftermiddagen för förberedelser. För förfesten alltså. Som skulle börja redan kl 17 för vissa - jobbigt ;-) Själv var jag inte där "förrän" 17.30 och korkade upp vinfalskan. En av arbetskamraterna hade med sig en jäkligt god whisky - det var farliga grejer! En liten rolig tipspromenad hade vi gjort och det var precis lagom innan det var dags att dra ner till den stora festen.
God mat var det, trevligt sällskap, roliga "happenings", lite arbetsrelaterat prat och efter maten blev det dans. För länge sedan var jag ganska flitig på att gå på buggkurs. Det var typ hundra år sen känns det som, men av någon anledning kommer man ihåg en hel del. Och till min stora lycka fanns en kavaljer som faktiskt kunde bugga på riktigt! Helkul hela kvällen liksom! Vid 1-tiden var den stora festen slut o vi fortsatte med vår efterfest. Oj, oj - den där whiskyn jag pratade om ni vet...
Kl 04.30 sjönk jag ner i soffan hemma. Skulle bara dricka lite vatten innan jag gick o la mig men vart tror ni jag somnade? Var uppe fem timamr senare o drack det där vattnet som jag borde gjort tidigare... Petade i mig två Ipren och somnade på soffan igen. Gick upp kl 14.30. Hann i alla fall svara Linda att jag inte skulle med på sökträningen... (Men tack för erbjudandet!) Jag hade inte varit någon rolig hundtränare...
Fick istället skjuts av Sanna till agilityträningen på kvällen. Vid det laget var Cider ganska tokladdad på att få arbeta. Tråkig matte som är hemam o inte gör ågot på hela dagen liksom. Bara för HON är trött... Vi körde en klass 2-bana framlänges och baklänges i ett svep för att se om vi kunde hålla koncentrationen... Kanske inte bästa dagen att göra det på, men det var kul i alla fall. Gäller bara att skratta när det blir fel! Det var för övrigt denna träning och ett extra stort ben på kvällen som Cider fick i 5-års present. Nu är han minsann stor vovve på riktigt! Vuxen nästan - fast riktigt vuxen blir han nog aldrig! ;-)
Söndag blev det flera promenader i det fina vädret och så hjälpte jag till att plocka fram grejor till snöskottningen, men Ubbe fick skotta. Jag glömmer nämligen bort varje gång att jag får så skitont i armen av att bugga - min trasiga axel vill inte vara med om det fast jag vill liksom.
På eftermiddagen fick jag trevligt sällskap till träningen i form av Catrin och sedan av Maria. Och på kvällen somnade jag i vanlig ordning på soffan. Zzzzznark!

Det är mycket snö - räcker en bit upp på sovrumsfönstret eftersom snön blåser in i hörnet av tomten där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar