måndag 8 februari 2010

Långpromenader, grillkväll och sökmarkeringar

Vilken väldigt trevlig helg det har varit! I fredags var vi på promenad x 2. Hann sedan med lite försök till shopping som faktiskt inte resulterade i något mer än lite mat. Men då är ju slantarna kvar på kontot istället! ;)
Lördag fick jag det roliga uppdraget att skotta ner snö från altantaket. Lånade stege och utrustade med med en krata oen en snöspade. Ville inte kliva upp på taket så därför blev det en dryg kvadratemeter mitt på som jag inte "fick tag på", men mycket snö var det som åkte ner i alla fall!
Och aporpå mycket snö så är det vad Whiskey får i tassarna när vi går promenad. Han ser ut som snömannen själv när man varit ute ett tag. Stackars gamle mannen!
På kvällen var det dags för grillkväll i bostadsrättsföreningens lilla grillkåta. Tio personer var vi som pratade mest hund, men också en massa annat och det var himla trevligt tycker jag! Vi satt och beundrade de fina istapparna på utsidan, och de var lika vackra i solskenet dagen efter. Tack alla för ni kom!
På söndag tog vi långpromenad med Anna o vovvarna på Bonäs. Vi vågade oss på att gå på isen en bit och det var lättgått och väldigt vackert med alla isformationer. Har ju "bara" min gamla kamera så bilderna blir ju inte de bästa, men Anna har nog desto fler skulle jag tro.
Lilla vackra Vera!
Och en väldigt söt Whiskey också!
Både på lördags- och söndagspromenaden så har vi övat på rullmarkeringar med Cider (Maj och Anna har fått hjälpa oss), baklängeskedjat att hämta rullen för att sedan få springa ut till figuranten o få leka. Grejen är att han skäller varje gång han kommer ut till figgen vilket får mig att fundera på om det inte vore kul att testa skallmarkeringar på honom. Undrar vad som är bäst? Kommentarer? Nu har vi övat rulle och det verkar som han har fattat "kedjan", åtminstone på promenad när han ser figgen gå iväg.
Hann med lite tävlingsplanering för agilitylaget på kvällen också. Det blir många resor om man ska få till lagstarter ser det ut som. Och så allt annat man vill få till också. Det kan liksom bli lite tufft. Allt händer i maj och en hel del i september. Jag röstar på fler helger på ett år...

1 kommentar:

  1. Tack för de fina bilderna på Cider! Solen skiner ju uppenbarligen i Karlstad:-)

    Vi längtar till sommaren nu, hoppas vi ses då i soliga Karlstad.

    Hälsningar Marie med cockrar



    PS. Nu får du kolla in den snygga omslagspojken på hemsidan.DS

    SvaraRadera