torsdag 18 februari 2010

Skidåkning

Som tur är lyckades Malin övertala mig till att ta med skidorna i måndags. Det vara faktiskt kul, fastän jag lyckades trilla två gånger på plan mark. I backarna stod jag däremot på benen som tur är! Vi testade att försöka få Cider att dra, men han har ju lärt sig att man inte får dra, och så var utrustningen allt annat än bra... Skidåkning är ju som sagt inte vår gren i vanliga fall. Men nu fick vi lite blodad tand så igår var vi också ute och åkte en sväng, eller rättare sagt två små. Whiskey fick följa med på den första och sen fick han vila i bilen när vi åkte den andra. Gamla män ska inte förta sig liksom... Det är liksom lite svårt att veta nu hur mycket han orkar och var gränsen går. Har ju konstaterat att tre timmars promenad är för mycket för honom, men en "lagom" promenad vill han ju absolut gå!

Agilityträning i måndags var nyttig som vanligt. Vi var bara tre tappra, men desto fortare gick det då. Övade gungans kontaktfält. Bara snabba utförande ger belöning. Övade också att springa rakt fram mellan två hinder som inte ska tas eftersom det står ett hinder till efter som SKA tas. Detta förekommer ibland på tävling och ger mig lite magont eftersom vi inte övar på det så ofta. Det är så många olika bitar i "pusslet agility" som hunden ska kunna. Och man vet aldrig vilken ordning de kommer i. Nu har vi jobbat mycket på tajta svängar, men då är balansgången svår att behålla farten där emellan. Alltså avslutar vi alltid träningarna med en rundbana med låga hinder - kör så det ryker och spring allt du har!!

Igår var det utbildningsmöte, ett ovanligt välbesökt sådant. Kul! Jag har för avsikt att ha en tävlingskurs i agility under våren, om den blir full... Sen ska klubben ordna en spårspecial, som jag fortfarande inte har gått men nu hoppas jag att jag ska få till den... En fullspäckad vår på alla helger ser det ut att bli som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar