onsdag 27 oktober 2010

Sol ljuva sol!

Så här års älskar jag solen! Sitter gärna i jacka på altanen o äter lunch bara jag får sol på mig. På sommaren däremot smyger jag runt i skuggan o undviker solen så mycket jag kan.
Så här såg det ut på Örsholmen igår eftermiddag när jag o hundarna njöt av en kort promenad där. Sen drog vi till Malin o la spår o tog promenad. Lite surt från Snappe från början, men sen lekte han o Iver som bara den. Det hann skymma lite innan vi tog spåren o Snappe tyckte det var läskigt i mörkret! Stubbarna såg farliga ut o så var det i övrigt tyst i skogen så Malin o Iver hördes väldigt väl borta bland träden o det var också lite konstigt. Fick nästan mana honom framför mig, men han spårade i alla fall sista biten. Alltid något - men frampå ska vi hålla oss till spår i dagsljus.
Cider hade inga problem med mörkret, men däremot misade han två pinnar som han gick rakt över. Aja baja! Jag såg dem däremot i pannlampans sken eftersom Cider spårade bra. Det var kul att spåra i mörker även om jag gärna sett att det inte varit så blött på kalhygget... ;)
Tack Malin för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar