måndag 11 oktober 2010

Borta bra men hemma bäst

Har varit på tjänsteresa till huvudstaden. Det är ju trevligt att åka på resa, men det är faktiskt väldigt trevligt att vara hemma också... Hann i alla fall träffa min nyvalda riksdagsrepresentant o äta en en middag. Kul att ses o dela nya perspektiv. Hann också träffa två små busiga pojkar som jag hittills bara hört talas om men inte sett "live". Deras föräldrar var förstås också med o nog blev det en sen kväll innan jag var hemma därifrån för vi hade mycket att avhandla!
Och anledningen till Stockholmsresan var en utbildning till miljörevisor. Intressant, men det är ju synd att säga att man är pigg när man sitter på utbildning... Speciellt inte med alla mat man äter under sådana resor!

Glada hundar o glad matte var det när vi sågs igen på fredagskvällen! Mattes små myshundar! Lördag började jag med stavgångspromenad med de två stora. Sen bar det ut i skogen på spår. Tyvärr fick vi svampplockare i spåret så Cider fick lite bekymmer. Han löste spåret men missade några pinnar. Nu har vi ju inte kommit med på några spårtävlingar framöver så det känns som att spårningen mest är aktivering. Snappe fick också spåra ett korvspår med pipisen i slutet. Nogrann är han för att inte missa någon korv, men väldigt söt!

Rensat garderoben har jag gjort i helgen, med god hjälp av min syster. Blev två kassar med kläder o några undanlagda "så länge". Dessutom var det mycket som skulle strykas o några saker som behövde lagas. Alltid skönt att få sådant gjort!
Och så var jag o hämtade två byxor som jag skickat efter på postorder. Alltid spännande att se om de passar... Det gjorde de! Hur bra som helst! Jippie!

Har varit o tävlat agility med Hobbe också. Jag var tävlingssugen, de behövde starter för att få ihop tillräckligt många för en tävlingsledarpraktik o det var lagom långt att åka till Kristinehamn. Jag har inte kört på länge o Hobbe har jag inte tränat på länge o vovven själv har inte heller tränat agility i fart på länge eftersom matte haft en stor mage eller en liten bebis. ;) Förutsättningarna var inte å goda alltså o det tog tre lopp innan jag o Hobbe var på samma bana... Han var verkligen "wild and crazy" på de första loppen o gjorde lite tokiga saker, men sista loppet kom vi äntligen runt om än med en rivning. Lille söte Hobbe! Snappe var med också o socilaiserade sig o låg i bur bredvid agilityplanen. Han skötte sig alldeles strålande! Förutom att han käkade harlortar i stora lass då... varför ska det vara så gott med skit?

Husse säger att han inte är säker på att han "tål" Snappe, alltså att han känner av i halsen. Fick ett tips att bada vovven, för det har ju aldrig blivit gjort. Hoppas det hjälper... Snappe gillade ju inte behandlingen, men han accepterade. Vilken lättsam liten kille det där är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar