fredag 1 oktober 2010

Snappe nu 4 månader

Ja, tiden går o liten blir stor. Två välanvända "ordstäv", men precis så är det ju. Fyra månader är Snappe idag o som ni sett i tidigare inlägg så är han stor. Han äter det mesta, typ papper, träpinnar, snören från leksaker, stoppningen i mjuka leksaker, koppel osv... ja, och mat också förstås. Igår kom en repstump från en leksak ut "bakvägen" o imorse ulkade han upp en samling småpinnar väl inlindade i ullig stoppning från något mjukdjur. Det är kul med hundar...!
Han är grymt träningsvillig o jobbar gärna mitt i smeten när jag försöker träna Cider. Han verkar gå igång på konkurrens... Igår fick han prova lite hoppteknikövningar o det köpte han fint. Cider gjorde också hoppteknikövningar, o "höga hopp". I brist på bil så nyttjade vi agilityhindrena hemma i trädgården! Gillar min trädgård!

Bilen är på verkstad. I tre dagar har den varit där utan att vi fått besked om något utan fått ringa o fråga flera gånger utan att få något mer besked än "nä, ni får nog inte den idag för han har gått hem". Spännande... Not!
I brist på bil var vi i onsdags i skogen o försåg skafferiet med en hel hög trattkantareller - mums att ha i såsen till vintern!

Läste tidningen "Brukshunden" som kom igår. Konstaterade då att jag o Cider tydligen kom 3a i "årets spårhund 2009" och 6a i "årets Brukshund". Det var ju väldigt kul! :) Lite oväntat dock för så himla många tävlingar gjorde vi inte...
Noterade också att de utsett en ny "vinnare" i spårhundsgruppen 2009. Det var ju Fia som vann men i tidningen stod det Peter. I förra numret stod det fel om reglerna i bruks, längden på spåren om jag inte minns fel, och det tycker ju jag är lite trist att man inte kan ha koll på i "branchtidningen".

Nu stundar helg! Ska se om vi kan få till en spårträning idag. På lördag dömer jag lydnad o på söndag tävlar vi. Full hundhelg med andra ord! Ha det gott vänner!

3 kommentarer:

  1. Grattis Snappe!! Grattis till båda utmärkelserna, inte illa pinkat :D

    SvaraRadera
  2. Såg att ni kom jättebra till på listorna!! Stooort grattis till det!!!! Klart ni skulle vara bland de första, även om ni inte tävlat massor har ni ju asbra poäng!! Lycka till i helgen!! Kram från Näs

    SvaraRadera