måndag 25 oktober 2010

Full hundhelg

Dömde lydnad i Kristinehamn i lördags. Det är kul men, som jag sagt förut, man har lite svårt att bestämma sig ibland! Det mesta är dock ganska klart. Det var tävling på två planer samtidigt, ganska mycket folk o uppehållsväder. Trevligt med andra ord! :) Inte blev det sämre av att Lillemor hade lämnat ett litet "förslag" som gladde mig väldigt!
Grattis till alla fina resultat!

Vidare till Karlstad med Anna-Carina för att kolla "spårrutten" och alla upptagsrutor inför söndagen. Började med att jag fick snitsla ut spår 1 så ryggen fick en liten genomkörare - bara bra!
Resten var ok, och jag hann till och med hem o träna 1,5 timme i trädgården! Gillar min trädgård. Det blev lite slalomträning med Snapps o lydnad med Cider, men denna gången fick de turas om att vara inne när den andre tränar. Det går mycket bättre då.
Söndag ringde telefonen kl 6 på morgonen, före min klocka liksom. En tävlande som lämnade återbud till tävlingen. Suck! På reservlistan fanns endast en tävlande inom "rimilgt avstånd", dvs Säffle, men henne fick jag inte tag på. Så stod vi då med oanvänt spår o gissa om jag var sugen att hoppa in! Det hade kanske gått att lösa, men det är inte helt lätt när man lovat att lägga två spår. Spåren var förvisso väl snitslade, men funktionärer växer inte på träd. Så med annans beslut så fick det bli "ryggymnastik", dvs spårläggning, för mig istället. Tråkigt när det blir så. Men tävlingen flöt på bra i alla fall och vid 2-tiden var jag o Maj ute i skogen o la spår till våra egna vovvar.
Cider fick två upptag med kattmat efter 30 meter. Synda att säga att han gör det bra, men nu har vi börjat en ny strategi. Får se om jag hinner med några sycken under veckan eftersom vi kommit med på tävlingen i Säffle på lördag.
Snappe fick också spåra o det gjorde han riktigt bra med svansen i vädret. Fick sin mat som slutbelöning o det var populärt! Sen fick lilleman göra vindövningar efter att de stora gjort uppletande. Så kul att se hur Snapsen har näsan på o markerar föremålen på 3-4 meters håll o sen springer o hämtar dem!

Kvällen slutade med att jag däckade i sängen med alla tre hundarna kring mig. Det är mysigt det!

1 kommentar:

  1. Bara tre hundar runt dig i sängen? Ubbe då;-)? Mer spår blir det imorgon! Kram! Malin

    SvaraRadera