måndag 8 november 2010

Spår o stora killar

Har haft en jättetrevlig helg som började med besök av Catrin & co. Promenad o god mat o spel till sena kvällen. Kul!
Lördag var det träning i skogen i det fina vädret hela dagen. Ulle, Mari, Christina, Gun, Lena o Malin var sällskapet i skogen o vi la spår lite överallt. Cider spår gick inte alls när jag höll i linan så vi bröt efter att ha hittat en pinne... Tur då att Malin visste vart hon hade gått o tog med honom så han fick spåra slutet - det gjorde han bra! Ulle gjorde ett upptag med honom o det gick också bra. Tror att Ciders spårbekymmer stavas M-A-T-T-E.
Lille Snappe spårade också ett förhållandevis långt spår. Han går sakta o metodiskt i spåret o fixade två små stigövergångar. Är inte så intresserad av föremålen i skogen, men det hoppas jag vi ska kunna ändra på. C hade en bra kommentar om att inte använda vimplar, så nu ska de bort...
Whiskey var lycklig när han fick spåra ett "begagnat" viltspår. Det är ju livet det!
Uppletande o lydnad hann vi också med innan det var dags att bada tunna. Kallt i luften o varmt i tunnan o stjärnklart o trevlig sällskap. Härligt! Att sen avsluta kvällen med god mat gjorde inte saken sämre!

Söndag var jag o Maj ute i skogen o spårade. Jag la ett klurigt spår till Cider som Maj fick gå med honom medan jag språade med Seven. Båda två skötte sig utmärkt. Snappe fick också ett litet spår som han fixade även om han väljer att gå i "ytterkanterna" av spåret.
När jag körde uppletande med de stora hundarna så satt Snappe i bilen o "grät" över att han inget fick göra. Väl ute sprang han ut o vindade in föremålet ute i höger hörn... Duktig pojk!
På promenaden vi tog efteråt så blev jag förvånad - Snappe lyfte på benet när han kissade! Liten börjar bli stor!
Ett träningspass har jag hunnit med också, och ikväll blir det spinning. Ska ju lata mig sen i ett par dagar så nu får man träna lite extra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar