onsdag 10 november 2010

Avåkning

Man ska inte köra bil i vinterväglag med sommardäck. Man ska inte köra bil i vinterväglag med sommardäck. Man ska inte köra bil i vinterväglag... Tror ni att jag kommer ihåg detta till nästa år? Skulle satt på vinterdäcken i måndags, men så hanns det inte med. Skulle på möte på klubben igår o tänkte "jag kör försiktigt". Och det gjorde jag, men inte tillräckligt försiktigt o framför allt inte på ett ställe som jag vet är lurigt. Jag försökte koppla o styra o bromsa o allt möjligt, men som en tvål gled vi ut i terrängen o fastnade sex meter ut i skogen mot ett lagom stort träd som vek sig prydligt en bit under bilen.
Bredvid mig stod en annan person som också fastnat i diket och som redan ringt bärgare - praktiskt... Ringde en annan mötesdeltagare som var snäll o kom o plockade upp oss o tog med oss till klubbstugan. Tack!
Efter ett tag ringde bärgaren o vi åkte bort till bilen igen o fick den uppdragen. Helt osannolikt så verkar det som att bilen har klarat sig förutom att registeringsskylten lostnat fram. Sen vet jag ju inte om hjulisntällnignen fått sig en törn för just nu går det inte att köra så fort. Men det var inga läckage på backen eller lösa delar under, så det verkar ju ännu så länge hoppfullt.
Tog mig sedan in till stan där bilen lämnades för att få vinterdäcken på. Bättre sent än aldrig. Själv är jag då 1500 kr fattigare o en erfarenhet rikare.
Hade mycket att göra när jag äntligen kom hem, o hade sen svårt att sova så nu är jag trött o ser fram emot att vara ledig...

1 kommentar:

  1. Usch lät inget vidare!! Förstår inte att förasta snön alltid kommer som en chock... :) iår var första året som vi var ute i tid. kram

    SvaraRadera