måndag 1 november 2010

Ny inspiration o bäst av allt så verkar hunden hel... Hoppas!

Igår var jag o mina agilityvapendragare, Anna o Maria på kurs i Örebro hos Camilla för att lära oss Jakko-svängar. Detta har vi grunnat på länge, men från sagt till gjort är språnget stort. Det svåraste upplever jag är att lära sig själv ett nytt mönster. Mina armar o ben är liksom "vana" ett visst rörelsemönster och då är det så förbaskat svårt att göra annorlunda. Men en så rolig utmaning! Cider snappade svängarna nästan på en gång och han tar i för att komma i fatt mig efteråt. Härligt!
Gillar Camillas kommentar när jag satt upp Cider för att starta andra övningen o Camilla säger:
"Vad din hund ser lycklig ut just nu!"
Precis så var det - han bara bubblade av glädje att få köra agility igen även om det "bara" var på smallhöjd o utan varken slalom eller kontaktfält. Vi har inte tränat på riktigt på snart 5 månader o han är ju hunden som älskar sin agility.
Men dagens bästa var att när vi kom hem från Örebro o hunden legat i bilen i nästan två timmar efter träningen så var han INTE HALT!!! :) Hoppas att det får fortsätta vara så för nu är jag agilityinspirerad o vill fortsätta träna det! Om två veckor ska vi på utvärdering av rehaben - hoppas på mycket positiva svar då...

1 kommentar: