söndag 15 augusti 2010

Hjälpförare med viss framgång

Man kan ju inte missa den årliga agilitytävlingen i Frövi med tillhörande kräftskiva. Alltså måste man se till att ha en giltig anledning att åka dit. Min anledning heter Hobbe. J var snäll o lånade ut honom så jag får stilla mitt tävlingbegär. Sen visade det sig att kamraterna A o M hade planer på vattenprov med sina spaniels vilket resulterade i att jag även fick köra Bull o Barry på lördagen. Kul!
Började med att plocka Barrys första SM-pinne i agilityklass på lördagsmorgonen. Plockade sedan en i samma klass till Bull. Hobbe o jag hade tyvärr inte samma flyt. Fem fel i slalomen på missad sista port, men allt annat klarade vi.
Barry fick en dryg sekunds tidsfel i hoppklassen - jag sprang för fort på upploppet så Barry taxerade för mycket. Bullen hade bra glid under tassarna. Vi fick två stora svängar men lyckades ändå klämma in oss på en fjärdeplats. Det räckte till sm-pinne, sista certet o hoppchampionat!! Det var liksom extra, extra kul! Grattis Anna till champinionen!
Hobbe o jag diskade oss på agilitybanan på lördagen för det var verkligen ingen "Hobbebana". Tyvärr blev resultatet detsamma på söndagens agilityklass även om den banan var betydligt "vänligare". I hoppklassen fixade vi alla svårigheter utom att lyfta på benen på upploppet. Rev tredje hindret från slutet o det var inte så kul... Men Hobbe var glad i alla fall och jag är väldigt glad att jag får låna honom! Han är otroligt lättsam att ha med sig - har tex utan problem gjort debut som campare (första natten i tält). Inga problem! Tack J!
Själv hade jag stora problem med att sova i tält. Det var VARMT o jag hade dessutom glömt öronpropparna. Men vad gör det när man har semester o är mätt efter en trevlig kräftskiva!
Whiskey har varit med som sällskapshund medan hussen haft C & S hemma. Cider har tränat spår med Maj o upptaget (vänster) hade gått bra. Snaps har retats med husse som såg väldigt nöjd ut över att slippa den lille huliganen ett tag. Jo, han är en huligan! Och det såg liksom ut som om han hade växt på de två dygn jag varit borta. Är det möjligt att det går så fort?

1 kommentar: