måndag 28 mars 2011

På kurs

Nu minsann har Snappe fått upp ångan igen! Antibiotikan har hjälpt o det är full fart på vovven. Skönt! På torsdag ska ha ta nya prover som vi hoppas är mycket bättre än de gamla. Då är det husse som går med vovven till veterinären eftersom mate är på kurs - lång kurs långt bort... Saknar redan mina vovvar! Tänk att det är så dubbelt att åka bort. Ska bli jättekul att se o uppleva o lära nya saker under två veckor, men innan jag kommer iväg så undrar jag hur jag ska klara mig utan de fyrbenta! U kan jag ju ringa o prata med, men det är svårt med hundarna... Vi har hunnit med o köra några små uppletande o Snappe visar fina letartakter! Näsan är på från start så här långt! Cider har också fått köra o där är det lite mer spring... Cider har också fått testa ett spår på skolgården en lördagskväll. Inte helt okomplicerat. Med lite hjälp över den välanvända cykelvägen så tog han sig runt med endast en missad pinne. Lite kul att testa... Ett träningspass i ridhuset hann vi också med. Snappe visade god arbetsvilja o galet glad var han. Ont i armarna får jag när han bits, men det bjuder vi på ;) Passade på att träna slalomingångar o fyra portar slalom också . Tänk att han fixade faktiskt fyra portar direkt denna gången! Ibland ska nog sakerna mogna lite bara... :) Hoppas nu att pigga o friska hundar väntar mig när jag kommer hem! Hasta la vista!

1 kommentar: