måndag 14 mars 2011

Både kul o dystert

Vi börjar med det roliga o det står Snappe för. Han är alldeles jätteduktig på att lära sig saker både i lydnaden o i agilityn. Man blir glad av hans personlighet liksom. Han har börjat förstå principen med slalom o igår testade vi göra en "böj" med hopphinder som han faktiskt fixade i sin helhet åt båda hållen efter lite baklängeskedjning. Det kändes jättekul! På kvällen lydnadsträning, där manfallet för övrigt var väldigt stort tyvärr, så visade i alla fall Snappe att han gjort sin läxa sedan sist. Han har en fin attityd utan att vara stressad o "tänker" så att det gärna blir rätt. Hoppas att det håller i sig!

Det tråkiga i kråksången är Cider. Han var glad o pigg o med på agilityn igår förmiddag, men när jag sedan släppte ut honom ur bilen någon timme senare så var han stel o halt på ett bakben. Trodde först han fått kramp så jag masserade o det gick över o vi tog promenad som vanligt. När jag sedan kom hem o tog ut dem ut bilen så var han halt igen. Troligtvis har han en muskelsträckning någonstans eftersom han "går ur" den när han blir varm. Testade då också att göra böjprov på hans gamla skada på höger fram o nog markerar han på den också. Jag blir så ledsen!! Min lille Cider som så gärna vill köra agility (o jag också). Nu får han vila från agilityn i fyra veckor så får vi ta omtag med rehab. Egentligen ska vi cykla tre gång i veckan men det går ju inte nu när det är is o snö överallt. Vi simmar i alal fall en gång i veckan o det kan väl inte vara någon fara att fortsätta med? En tröst är ju att det är nästan tre månader tills jag tänkt starta honom i första agilitytävlingen så vi hinner både vila o rehabträna mer. Sen ska vi ju förhoppningsvis köra en del spårtävlingar innan dess, men det hoppas jag inte ska vara någon fara. Hoppas bara att han inte blir sämre i sin högra framtass utan kan fortsätta köra agility i sommar... Men just nu vilar han o vi tycker båda att det är TRÅKIGT!!! :(

2 kommentarer:

  1. tycker så synd om er :( Hoppas lille Cider blir bra fort så han kan köra den joliga sporten :) kram på er

    SvaraRadera
  2. krya på sig Cider

    SvaraRadera