tisdag 8 mars 2011

Inte uppdaterat

Oj, här var det ett tag sedan jag uppdaterade! Influensan däckade mig o sedan var orken slut. Nästan overklig känsla hur orken bara tog slut, inte fanns, var som bortblåst. Skulle ta lunchpromenaden med hundarna när husse var på jobbet o det var liksom en bergsbestigning att gå 1,5 km med dem under 1 timme. Då anar ni hur sakta vi gick liksom... Nu är jag på benen igen fast inte så energisk som förut. Väntar nog lite till med att börja träna även om vågen imorse indikerade att det skulle behövas mer än någonsisn igen! Jädra skit att det ska vara så lätt att gå upp i vikt men så svårt att gå ner! Och idag är det ju dessutom fettisdagen o då får man äta semlor. Jag håller hårt på att man inte äter semlor före fettisdagen så jag måste ju liksom ta en idag... Lätt att gå upp i vikt var ordet...

Imorgon börjar grundkursen som jag ska hålla i också. Det ska bli kul, men det tar sin lilla tid att ha kurs. Måste verkligen försöka begränsa mig! Men jag har tre duktiga assisenter med som garanterat kommer att hålla ordning på mig. Det är bra!

Hundarna har fått lite dåligt med aktivering när matte varit sjuk. Jag orkar liksom inte hålla ångan uppe. Snappe klättrar snart på väggarna o Cider är uttråkad. Vad ska man göra när det bara är snö överallt o det inte går att göra spår eller uppletande eller agility. Jag har fortfarande inte motivation eller tid att vara med o köra sök även om den långbente herr Snaps säkert skulle uppskatta det. De fick i alla fall en liten agilityträning i söndags kväll. Då minsann visade Snaps att han visste vad kontaktfält var o att han kan göra 270-graders svängar. Och att han kan springa FORT i en velodrom :) Matte var inte lika snabb så där finns förbättringspotential... ;)

Bara tre veckor kvar till avresa också. Har läst ut en bok i alla fall när jag låg hemma. Det är bra. Har börjat på den andra nu som också är väldigt intressant, men svårare att hinna när man måste jobba o promenera hundarna också. O då har jag som sagt inte börjat träna....

3 kommentarer:

  1. Fy har du haft influensan! :( Det tar tid att komma igen och viktigt att lyssna på kroppen! Tids nog är duracellbatteriet laddat igen! ;)

    Jag har redan ätit några semlor, men visst måste det bli en idag också... :P

    Ha det gott och krama vovvarna från oss!

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt tills du är helt frisk!! Och spåra går visst, lägg hårda spår på K-P det gjorde jag när jag bodde där. Nu hamnar dom i Molkom istället... Kram Mallan-Brallan i Näs

    SvaraRadera
  3. Första penn-assistent AC meddelar att hon ska försöka hålla koll på dig ;)

    AC and da grabz
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera