måndag 6 december 2010

Busvalp

Om man är liten valp så blir man förlåten för mycket. Om man är lite större så borde man ha lärt sig lite vett o etikett... Som att tex inte tugga sönder husses raggsockar, eller än värre, gnaga revor i sovrumstapeten! Dumma vovve! Han fick något litet stygg-ryck i lördags verkar det som!
Men annars är han hur söt som helst. Hans stora passion i livet är att valla Cider. Men han gillar att träna med matte också. Vi börjar träna fot, ligg, sitt, stå, backa, runda en pinne, puss, vacker tass, stanna kvar, ligga med hakan på en kudde o tasstarget. Han är HELT med på noterna hela tiden! Kul!

Cider o jag har gjort ett träningspass i agility igen. Det verkar gå bra! Vi testade att göra jakko-svängar o de går bra åt ena hållet, men inte lika bra åt andra... Men det är kul att se att han läser bytena ganska bra. Mer träning! Men jag har bestämt att vi inte ska starta på MyDog. Det blir för tätt inpå "friskskrivningen". Vi väntar någon månad till...
Det är lite kallt för att ha med båda hundarna så Snappe fick inte följa med denna gången. Men det blir fler gånger...

Lite shopping på stan med syrran har jag hunnit med denna helgen också. Vet inte egentligen om jag har råd, men lite saker vill man ju köpa. Och byta några andra som gått sönder.

Igår var det dömning som gällde. Halva styrkan i eliten var dock struken innan tävlingen väl startade. Det var inte så inbjudande väder så jag förstår att man inte ville köra i onödan. Annars så var det som vanligt utmanande att döma o några situationer att ta ställning till. Tyvärr hade alla ekipage någon nolla så det blev inga förstapris. Med ett halverat startfält så blev inte min dag lika lång utan jag hann med att uträtta ärende på stan, gå promenad med husse o hundarna o träna ett spinningpass. Veckans träningsschema är nästan lite imponerande. Tisdag - cirkelträning, onsdag- spinning, torsdag - core, fredag - styrkepass och söndag- spinning. Men så orkar man ju inte hålla på vecka efter vecka!! När ska jag då hinna träna hund! ;)

1 kommentar:

  1. Blir svett bara jag läser vad du ska göra :) Och så ska du hinna träna vovve i mellan, hur hinner du människa? ;)

    SvaraRadera