onsdag 15 december 2010

Dålig i magen

Lille Whiskey är kass i kistan. Varit uppe flera gånger inatt. Skönt med egen trädgård då... Stackars liten. Vet itne vad som är galet med honom. Han kan ju ha fått en bacill, eller så tål inte magen att han ätit Metacam i 14 dagar. Idag blir det ett par turer hem för att försöka få i honom lite vätska. Han ville i alla fall ha ost i morse när jag gjorde mina frukostmackor. Det är ett gott tecken, även om den taskiga matten inte delade med sig till herr Skägg...

Annars så rullar dagarna på. Snappe lär sig nya dumheter o har åter igen gnagt på tapeten i vardagsrummet. Försöker lära honom att han ska sitta vid min sida istället för att stå. Går lite trögt, men vi har tid på oss... Vill köra lite agility med honom igen så han får nog följa med imorgon på "by-night"-träningen.

Igår var det utbildningsmöte på klubben. Inser att vi har ltie brist påa gilityinstruktörer i vår klubb. Jag har ett litet dilemma. Jag måste ha "vanlig" allmänlydnadskurs för att få ha kvar min sådan behörighet o så bör jag ha agilitykurs för att det ska bli mer än en kurs där. Det är inte lätt detta. Vill ju helst hinna med mina egna jyckar också...

Bara några klappar kvar att fixa innan jul. Det är ganska skönt att inte ha någon superstress. Men dagen före julafton ska man ut o brottas lite i affärerna. Det tillhör liksom... ;)

1 kommentar:

  1. Nu vet jag inte om ni har instruktörer nog för detta, men jag o en annan instruktör har gjort så att vi delat kursen mellan oss, alltså varit med varannan gång. Det har fungerat super, vi har haft tid för våra egna hundar, eleverna har faktiskt tyckt att det varit riktigt bra. Så det kanske kan vara ett tips?

    SvaraRadera