torsdag 10 december 2009

Regntäcke och utfall

Nu har Cider fått sitt regntäcke! Det tog ett bra tag o det var inte rätt färg när vi väl fick det, men det blir nog bra ändå. På kennellägret i våras fick vi två presentkort på Foderbutiken, men jag visste inte vad jag skulle köpa... Till slut bestämde jag mig för ett ofodrat regntäcke eftersom vovven oftast inte fryser men det är ju onödigt att bli blöt liksom. Och denna hösten har ju varit ovanligt blöt för att utrycka sig försiktigt... Matte har kompletterat täcket med lite fler reflexer bara. ;)
Rubriken "utfall" har inget med hund att göra faktiskt utan med matte! Har ju försökt vara flitig o gå på lunchgympa minst en gång i veckan, oftast två, under hela denna terminen. Igår körde vi en ny styrkebana där vi skulle göra "utfall" -alltså ett stort steg framåt med ena benet o sen rak i ryggen sakta ner med andra knäet i golvet. Detta har jag inte fixat o göra på bägge benen eftersom jag har ett knä som inte är riktigt friskt. Men nu jäklar tror jag att regelbunden träning gett resultat för jag fixade det flera gånger! Inga stora världshändelser precis, men det kändes himla gôtt o känna att man kan!
Hade tävlingsektormöte igår kväll. Insåg då hur jag ska göra för att mina kamrater ska bli stumma av förvånging - jag ska komma i tid o ändå ha hunnit vara iväg o köpa fikabröd o så ska jag vara "civilklädd", dvs inte hundkläder. Det var nästan så de inte kände igen mig! ;-)
Och så har julstämningen börjat infinna sig! Var på universitetets luciatåg i aulan i morse. Stämningsfullt!
Den som vill ha lite julstatistik som faktiskt är lite fnissig kan läsa här.

4 kommentarer:

  1. Tycker inte Cider ser ut att vara helt nöjd med det nya täcket.....;)

    SvaraRadera
  2. Hihi..."Vem är denna människa och vad har hon gjort med vår sektledare?!" ;)

    SvaraRadera
  3. Förstår att de var förstummade, jag har nog aldrig sett dig i "civilakläder" :D

    SvaraRadera
  4. Härligt med ny blogg! Du jag grunnar på vilken du avänder till o massera dina jyckar? Jag vill ha någon som går igenom Zing. Har du lust att maila mig eller lägga in på bloggen? Visst brukar ni vill plocka hit någon? I såfall vill jag gärna samköra med er om det är möjligt? Kanske syns vi på mässan imorgon?

    SvaraRadera