måndag 14 december 2009

Avloppsvatten o barnvakt

Trots att det inte står så mycket i almanackan dessa helger så är det fullt upp. Men något annat vore väl olikt mig gissar jag... ;)

Fredag kväll var det julfest med jobbet på Blue Moon. Först julbord och sedan julshow med lite blandade artister. Julbordet var som julbord i allmänhet, fast jag saknade som vanligt lutfisken. Julshowen var helt okej - Roger Pontare var en av de som var med och man jag ju tycka vad man vill om den mannens klädstil och frisyr, men han kan i alla fall sjunga! Di Leva var också med o han har ju sin egen stil som går hem, åtmistone hos de flesta tjejerna. En av mina manliga arbetskamrater är däremot inte så förtjust i denne artist som har långt hår och sjunger iför klänning. Lite känsligt läge för vissa tydligen!

Efter showen var det oväntat många som stannade kvar o rockade loss i schlagerbaren. Riktigt kul var det att dansa o jag var faktiskt kvar bland en av de sista. Måste erkänna att jag hade lite ont i fötterna när jag gick hem på natten för det är ju ingen överdrift att säga att jag myyyycket sällan går i skor med klackar, och än mindre dansar i dem. Kul var det i alla fall!

Lördag gjorde jag o tre till lite uppvisning på 4h-gårdens luciashow. Whiskey fick visa en kort variant av vårt freestyleprogram. Det sorgliga i kråksången var ju bara att matte inte kom ihåg hur programmet gick, men det visste ju inte publiken heller ;) Cider fick köra agility i full fart och det gillade han!
Lika mycket gillade både han o jag promenaden vi sen tog på Sörmon tillsammans med Maj o Seven. Uppletande, budföring o en massa roligt spring!
Spela bowling har vi hunnit med också. Tänk vad svårt det är att få till en strike! Men det var kul att spela med Linus o Ida i alla fall. Ida körde en egen variant där hon "vallade" klotet mellan sargerna som var uppsatta på kanterna. Det lyckades förvisso ganska bra så alla sätt är bra utom de dåliga...
Nu får ni hålla i er - men jag hade tänkt åka o träna efter bowlingen eftersom ridhuset var bokat för klubbens räkning för det ändamålet, men jag orkade inte!!! Så jag åkte hem o käkade o gick på födelsedagkalas istället. Saft o sju sorters kakor är inte fel det heller!

Söndag var det bara sååååå vackert väder! Hade lust att åka ut i skogen, men jag hade lovat syrran att vara barnvakt så jag tog med barnen ut på promenad mellan lekplatserna istället. Vi hann avverka tre lekplatser, en lite "gräsbacke" och kanske 2 km promenad på tre timmar. Mot slutet var lille Johan inte så pigg på att gå (leka gick däremot bra), men "elaka" moster sa att kan man leka så kan man gå så han fick vackert promenera på egna ben, och det gick bra. Sen var det konsten att slänga ihop "barnvänlig" mat på en kvart... Ja, det blev fiskpinnar o potatismos med glass till efterrätt.
När glassen var uppäten o smutsiga händer skulle tvättas uppstod ett problem. Det gick nämligen inte att komma in på toaletten för där var det översvämmning!!!! Fullt med avloppsvatten stod det på golvet o luktade pyton! Bara försöka få tag på vicevärden o problemet visade sig vara lika för våra gannar. Alltså kom kommunens spolbil eftersom vi trodde problemet var ute i gatan, men det var det tydligen inte. Så de fick gå in i "våra" ledningar o spola istället. Vid det laget hade jag tagit hundarna och gått på promenad med Anna för att "inte vara ivägen". Det var en trevlig promenad och lagom till vi kom hem hade Ubbe städat undan alla rester efter avloppsstoppet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar