fredag 18 december 2009

Kyligt men härligt

Termometern visar -10 grader. Kallt! Men ändå ganska skönt! Det ska ju vara vinter när det är vinter liksom...
Riktigt lika kallt var det inte i tisdgas när Malin o jag tränade. Cider fick massor med inkallningar och fritt följ. Lite skick till rutan och apporteringar också, men sen fick det räcka. Keno gjorde en kalasfin vittringsapportering som bara gjordes en gång för den var så bra! Sen tog vi istället en lång härlig promenad som blev längre än planerat. Mycket hann avhandlas på den tiden!

Igår gjorde jag terminens sista träningspass för egen del. Tog mod till mig och gick på ett stepp/styrkepass som ordnades av KAUIF på lunchen. Det var lite längre än våra "vanliga" pass och nya rörelser förstås. Snacka om att man är lost i koordination!!!! Känner sig som ett levande frågetecken på riktigt liksom! Fick med mig en del i alla fall, speciellt i armträningen, för idag har jag jordens träningsvärk i överarmarna. Gott!

På kvällen blev det agilityträning, men inget avancerat för det var kallt och vi var bara två. Men det var ju inte så bara för Catrin och jag fick massor gjort! Meningen var att vi skulle pressa Cider lite i svängar o se om han rev, men jag insåg att jag inte kunde springa så fort eftersom mitt knä fortfarande spökar. Det blev istället en övning i framförbyte, threadle ooch 180-graders svängar. Dessutom körde vi lite supersvåra slalomingångar, vilket Cider tyckte var just supersvårt, men han slutar inte jobba när det blir fel vilket ju bara är positivt!
Like Ike fick sedan träna på att springa rakt fram mellan hinderstöden, men en godisskål som belöning på slutet. Det är minsann inte så lätt som det verkar! Men Ike var väldigt glad och löste sina uppgifter bra bara han fick tänka en stund!

Trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar